Bestanden terughalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo Helpmij mensen,

Ik heb gisteren mijn computer volledig gebackup'ed en opnieuw geïnstalleerd. Maar toen ik heb geïnstalleerd had kwam ik er opeens achter dat ik iets vergeten was te backuppen, met resultaat dat ik een aantal bestanden kwijt ben die ik 4~5 maanden geleden nog wel een backup van heb.

Dus nu is mijn vraag: Is er nog een mogelijkheid om mijn verloren files terug te krijgen met een speciaal programma of zoiets dergelijks? Ik zou het namelijk heel erg fijn vinden als ik mijn bestanden nog terug kan krijgen.

Mvg,

Er zijn elke dag van die vragen, dus kijk even via de search, je komt oa GetDataBack, R-Studio tegen.... (voor NTFS en FAT).
Je hebt wel een andere schijf of partitie die niet door die programmas' in gebruik zijn nodig om je data te restoren.
Omdat je wrs door de nieuwe install aardig wat overschreven hebt, wordt de kans kleiner dat je alles terug krijgt.
Zet de volgende keer dat op een andere partitie dan heb je minder kans op zo een probleem, backuppen blijft altijd noodzakelijk.

PS: je schrijft dat je je pc volledig gebackupped hebt... via een image? Dan zitten de dat er nog in.
Als volledig ... bijna volledig is... niet.....

Laatst bewerkt:
Er zijn elke dag van die vragen, dus kijk even via de search, je komt oa GetDataBack, R-Studio tegen.... (voor NTFS en FAT).
Je hebt wel een andere schijf of partitie die niet door die programmas' in gebruik zijn nodig om je data te restoren.
Omdat je wrs door de nieuwe install aardig wat overschreven hebt, wordt de kans kleiner dat je alles terug krijgt.
Zet de volgende keer dat op een andere partitie dan heb je minder kans op zo een probleem, backuppen blijft altijd noodzakelijk.

PS: je schrijft dat je je pc volledig gebackupped hebt... via een image? Dan zitten de dat er nog in.
Als volledig ... bijna volledig is... niet.....

Hartelijk bedankt! Heb mijn verloren bestanden terug :)

Vraag opgelost.

Hoe heb je het uiteindelijk gedaan? Als archief voor anderen om er van te leren hoe je zoiets kunt doen.
PS: mooi....:cool:

Ow ja, helemaal vergeten.
Ik heb eerst een andere HDD in mijn pc gedaan en Windows geïnstalleerd. Daarna GetDataBack geïnstalleerd en vervolgens de hele hardeschijf gescand naar bestanden die terug te krijgen waren. (Let op! Je hebt een licentie nodig om de verloren bestanden te kunnen kopieëren! Heb het zelf maar gedownload nadat ik na 2 uur wachten even hard *** werd en een licentie moest kopen) Vervolgens uiteraard op een stick gezet en op normale HDD erop gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ervaring is dat easeus data recovery de meeste bestanden weet terug te halen. Daarnaast is het altijd goed om belangrijke bestanden automatisch ergens te laten backuppen bijvoorbeeld met Dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan