Bestanden Terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden per ongelijk een map met belangrijke bestanden verwijderd van mijn NAS.
Ik heb toen op Shift + Delete gedrukt dus de bestanden zitten niet meer in de prullenbak. Ik heb toen meteen de NAS uitgeschakeld en hem aan mijn pc gehangen om met behulp van het programmaatje DiskInternalResearch de bestanden terug te krijgen. Dit programma heeft een hoop bestanden terug gevonden, waaronder ook een aantal van de bestanden die ik kwijt ben, maar dit zijn allemaal oudere versies van die bestanden. Het lijkt dus alsof de bestanden nog ergens in een prullenbak zitten waar ik niet bij kan.

De NAS waar het hier over gaat is een Zyxel NSA320, de schijf is een Seaggate Barracuda st2000DM001 2TB met als filesystem ext4.

Iemand een idee hoe ik mijn bestanden terug kan krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp

AppData

hallo,

Misschien als je windows+r doet. dan krijg je run. type dan in:'%AppData%.
Daar stonden velen bestanden van mij in die ik kwijt was.'
Ik hoop dat het werkt!!

In die map zie ik alleen bestanden staan van programma's die ik geïnstalleerd heb. Niet de bestanden die ik zoek.

Ik ben nu met recuva bestanden aan het herstellen, hoop dat de bestanden die ik zoek er ook tussen zitten. Ik heb gelukkig nog een aantal oude backups gevonden waar een groot aantal van de bestanden in staan, maar jammer genoeg nog steeds niet alles :(. Ik vind het overigens vreemd dat ik heel veel oude bestanden kan vinden op de schijf, maar niet de bestanden die ik zoek.

@Mik Zjegger
In dat topic hebben ze ook geen oplossing gevonden, alleen dat je geen bestanden terug kan halen bij het XFS file system, gelukkig gebruikt mijn nas ext4

Ik heb ondertussen al verschillende programma's geprobeerd, maar geen enkel programma kan het bestand vinden. Ik blijf het erg raar vinden dat ik heel veel oude bestanden vind, maar niet de bestanden die ik zoek.

Je zou Zyxel een mailtje kunnen sturen wat Shft+Del op hun systeem doet (effe goed je systeem beschrijven en het probleem...).
Kan zijn dat je alle gegevens uit de partitietabel wist.... en dan ben je de klos...
Op normale systemen worden de bestanden zo vervangen (dat was althans zo):
bestand.extensie
wordt
?estand.extensie
Daar mee onzichtbaar maar nog wel aanwezig..
En das een stuk eenvoudiger...

Ik heb verborgen bestanden standaard al op zichtbaar staan, dus dan zou ik de map gezien moeten hebben.
Ik ga nu een mailtje naar Zyxel sturen, hoop dat ze me kunnen helpen.

Ook dan kun je ze niet zien....
Je hebt echt zo'n recovery programma nodig
Voorbeeld
unformat-and-format-recovery2.jpg

Minitool power data recovery heb ik in het verleden al verschillende keren (succesvol) gebruikt. Maar dat programma herkent de schijf niet. Waarschijnlijk omdat het een ext4 schijf is.

Ik heb dat programma gedownload en hij is aan het scannen, nu maar hopen dat hij iets vind.

Laatst bewerkt:
Wat je ook nog zou kunnen doen. Hang de schijf (weer?) aan een pc
Dan pure Linux recovery CD's gebruiken:
https://www.runtime.org/data-recovery-live-cd.htm
Deze Knoppix heeft ook tools
en zo zijn er nog een paar zoek daar eens op.
Niet alles is gratis... maar als je beet hebt kun je na een test wel zelf beslissen of je het koopt.
Pas op: niet alles tools zijn voor ext4 dus even de specs nakijken vd tool...

Photorec, is voor files.. meer dan alleen fotos..
http://en.wikipedia.org/wiki/PhotoRec

Heb je wel een image vd schijf gemaakt.. doe dat alsnog...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_live_CDs
Avira Rescue System - Ubuntu based live CD that scans and repairs malware-infected computers
Billix – A multiboot distribution and system administration toolkit with the ability to install any of the included Linux distributions
Boot Repair Disk - One-click repair disk featuring 'Boot-Repair' for Linux and Microsoft Windows Systems
ESET SysRescue Live - a Linux kernel-based CD that is a malware cleaning tool for disinfecting compromised systems
F-Secure Rescue CD - A Knoppix based live CD to scan and disinfect a computer
Inquisitor – Linux kernel-based hardware diagnostics, stress testing and benchmarking Live CD
Kaspersky Rescue CD - A live CD "to scan, disinfect and restore infected operating systems." by the antivirus editor
Parted Magic – Entirely based on the 2.6 or newer kernels
Recovery Is Possible (RIP) – A Linux kernel-based CD with partition tool and network tools (Samba), earlier versions were based on the 2.6.17 kernel
System Folder of Mac OS on a CD or on a floppy disk – Works on any media readable by 68k or PowerPC Macintosh computers
SystemRescueCD – A Linux kernel-based CD with tools for Windows and Linux repairs
Trinity Rescue Kit – Mandriva Linux-based CD for use on a Windows or Linux system
Hiren's BootCD - A popular recovery Live CD with a mini version of Windows XP.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog verschillende programma's uitgeprobeerd maar geen enkel programma kan mijn bestanden terug vinden, dus ik heb het maar opgegeven. Gelukkig heb ik wel een groot deel van de bestanden terug uit verschillende backups.
Toen ik mijn schijf terug in de NAS stak herkende de NAS de schijf niet meer. Dus ik heb de hele schijf maar gebackuped en de geformatteerd. Nu is hij bezig met het terug zetten van de bestanden.
Ook al heb ik niet al mijn bestanden terug, toch bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan