• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden uit 1 map verplaatsen naar verschillende mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoFR

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2020
Beste forum-leden,

Ik heb een folder met daarin 2616 bestanden (3 x 872).
Daarnaast heb ik een folder met 872 subfolders.
In elke subfolder moeten uiteindelijk 3 bestandjes geplaatst worden.
Het is geen probleem om een Excel te maken, met daarin alle bestandsnamen in 1 kolom en in een tweede kolom de foldernaam waar dat bestand in geplaatst zou moeten worden.

Hoe zou ik dit geautomatiseerd kunnen doen?

neen, wat je vraagt is eigenlijk in enkele lijnen VBA te regelen.
- Een lijstje met je 2616 bestanden
- ernaast een lijstje met je 872 subdirectories
en eventueel een paar extra regels om die bestanden van de ene folder naar 1 van die andere folders te kopieren of te slepen.
Mogen er files overschreven worden in geval van gelijke naam ?

Maar de grote vraag, zit er ergens een logica achter ?
Files die zo en zo noemen moeten naar die subfolder ?

neen, wat je vraagt is eigenlijk in enkele lijnen VBA te regelen.
- Een lijstje met je 2616 bestanden
- ernaast een lijstje met je 872 subdirectories
en eventueel een paar extra regels om die bestanden van de ene folder naar 1 van die andere folders te kopieren of te slepen.
Mogen er files overschreven worden in geval van gelijke naam ?

Maar de grote vraag, zit er ergens een logica achter ?
Files die zo en zo noemen moeten naar die subfolder ?

Ja, die logica is er. Ik kan ook achter elke bestandsnaam de juiste folder zetten. In kolom A staan dan dus 2616 unieke bestandsnamen en in kolom B 2616 folder directories, waarvan 872 unieke.

ik word niet wijzer van je.
Wat wil je nu precies ?
In bijlage wordt er door een macro een lijstje gemaakt van alle subdirectories en files vanaf de folder waar dit bestand is opgeslagen.
En nu ?

PS. zet hem niet direct in de root neer, anders ben je vertrokken voor een hele tijd, dus liefst ergens in een subdirectories waar nog enkele subdirectories en files in zitten, geen honderden/duizenden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien dat het met een voorbeeld wat duidelijker wordt. Bijgevoegd een Excel, met een aantal voorbeelden.
Alle informatie heb ik, ik heb alleen geen code om de bestanden ook daadwerkelijk over te zetten naar de juiste mappen.

Bijlagen

in de meest basic vorm, let wel, er wordt niet gecheckt of bij het kopieren een bestaande file overschreven wordt.
Wil je het oude bestand na een geslaagde kopieeropdracht ook verwijderen, dan kan je "kill" gebruiken.

Bijlagen

Zonder overkill: ;)

Code:
Sub M_snb()
   With CreateObject("scripting.filesystemobject")
      For Each it In .getfolder("G:\OF\").Files
         .movefile it, "G:\boek" & Val(it.Name)
      Next
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan