Semafoor
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 aug 2007
Hallo iedereen,
Ik moet in excel of access een soorte met van database maken van verschillende .log files (de inhoud daar van) Alleen zit ik nu met een probleem, Na een tijdje zoeken heb ik verschillende VBA scripts gevonden.Nu weet ik niet of ik deze gewoon kan combineren met elkaar. Ook brengen de .log files me in de problemen. Het nummer is namelijk variabel. Nu komt er wel elke dag een bestand bij!! Ik heb op dit moment het programma al zo ver dat ik een bestand uit een map kan halen en deze in een excel bestand te plaatsen. Nu moet alleen dit "kopieren" met alle bestanden herhalen in de map zonder overschrijven en automatisch alle bestanden meenemen, zonder dat ik het bestand zelf moet selecteren.
Dit is het code dat ik gevonden heb voor het importeren van een file. Maar wat dus maar half werkt/
Mij lijkt het me verstandig om dit in Access te doen aangezien het gigantisch veel bestanden zijn.
Kan je VBA scripts die in excel werken ook in Accesss gebruiken?
Ik hoop dat het duidelijk is.. Ik kan soms nogal kort door de bocht zijn...
Al bedankt,
Stefan
Leek in VBA
Ik moet in excel of access een soorte met van database maken van verschillende .log files (de inhoud daar van) Alleen zit ik nu met een probleem, Na een tijdje zoeken heb ik verschillende VBA scripts gevonden.Nu weet ik niet of ik deze gewoon kan combineren met elkaar. Ook brengen de .log files me in de problemen. Het nummer is namelijk variabel. Nu komt er wel elke dag een bestand bij!! Ik heb op dit moment het programma al zo ver dat ik een bestand uit een map kan halen en deze in een excel bestand te plaatsen. Nu moet alleen dit "kopieren" met alle bestanden herhalen in de map zonder overschrijven en automatisch alle bestanden meenemen, zonder dat ik het bestand zelf moet selecteren.
Dit is het code dat ik gevonden heb voor het importeren van een file. Maar wat dus maar half werkt/
Code:
Sub ImportRange(A1)
Dim ImpRng As Range
Dim FileName As String
Dim r As Long
Dim c As Integer
Dim txt As String
Dim Char As String * 1
Dim Data
Dim i As Integer
Set ImpRng = ActiveCell
On Error Resume Next
FileName = "\\SERVER02\logfiles\confile08282007.log"
Open FileName For Input As #1
If Err <> 0 Then
MsgBox "Not Found: " & FileName, vbCritical, "ERROR"
Exit Sub
End If
r = 0
c = 0
txt = " "
Do Until EOF(1)
Line Input #1, Data
For i = 1 To Len(Data)
Char = Mid(Data, i, 1)
If Char = "," Then
ActiveCell.Offset(r, c) = txt
c = c + 1
txt = " "
ElseIf i = Len(Data) Then
If Char <> Chr(34) Then txt = txt & Char
ActiveCell.Offset(r, c) = txt
txt = " "
ElseIf Char <> Chr(34) Then
txt = txt & Char
End If
Next i
c = 0
r = r + 1
Loop
Close #1
End Sub
Kan je VBA scripts die in excel werken ook in Accesss gebruiken?
Ik hoop dat het duidelijk is.. Ik kan soms nogal kort door de bocht zijn...
Al bedankt,
Stefan
Leek in VBA
Laatst bewerkt: