Semafoor
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 aug 2007
Hallo iedereen,Ziet er duidelijk uit alhoewel ik er nog steeds niet bij kan waarom je absoluut ieder woord van een regel in een aparte cel wil. Dat is niet erg want het lijkt mij geen enkel probleem om daarvoor iets te programmeren. Ik vroeg het mij gewoon af.
Ik moet voor mijn stage een database maken waarin gegevens staan van gebruikers.. Bij voorbeeld welk programma deze geopende heeft enzo..
Nu moet ik ook van alle bestanden die in de data base komen te staan een grafiek maken waardoor je een indicatie kan krijgen welke bestanden het meest worden gebruikt.
Vandaar dat ik die logbestanden moest importeren en zo.. Ik blijf op dit moment steken bij het importeren/koppelen van het xls bestand aan de mdb database. Ik weet ook niet zo goed hoe je een goede grafiek kan maken uit deze lijsten..
Waarschijnlijk moet ik het schijdingsteken in de logbestanden inderdaad ook aanpassen Ik had er niet bij stilgestaan dat sommige bestandsnamen ook spaties bevatten..
Ook zijn het zoveel logbestanden dat er (ook al filter ik er zo veel tussen uit) teweinig regels mogelik zijn in excel.. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor? Iets met tabbladen oid.. Ik denk eigelijk dat het niet mogelijk is...
Of heeft iemand toevallig vor mijn doel een programma of een database voor liggen...
nja.. Weer een heel verhaal.. Ik ben in iedergeval blij dat ik met jullie hulp zo ver ben gekomen...
Stefan