Bestanden uitwisselen via internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Mijn maat woont verderop, maar we willen wel graag (grote) bestanden tussen elkaar uitwisselen. Is daar een mooi progje voor?

Geplaatst door jack43
Kan ik 2 gieg via msn verzenden?
Ja hoor geen probleem.
Duurt wel een tijd.

Verstuur de bestanden in de nacht en pakt ze eventueel in met winrar en splits ze op in kleinere stukken.
Mocht MSN een keer gestopt zijn, dan hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen, maar alleen het deel waar je mee bezig was.

Laatst bewerkt:
2 gig heb ik nooit geprobeerd, maar wel 700 mb.

Dus ik denk wel dat het mogelijk is.

Wel is de beperking jouw of zijn uploadsnelheid.
Wanneer hij vlakbij woont, kan je beter het ff op een DVD-RW brengen.

Mvg Patrick

Dat ik nog ICQ gebruikte heb ik in een weekend 20GB overgehaald naar mijn pc.
Diegene had geen backup mogelijkheid.:p

Tja, das waar, maar leek ons wel erg gemakkelijk ( een dvd-tje 80km verderop brengen is ook niet alles). Gewoon een programma waarmee je rechtstreeks in verbinding staat met elkaar, en zo alles tussen elkaar kan uitwisselen zonder te veel snelheidsverlies. :confused:

Geplaatst door jack43
Tja, das waar, maar leek ons wel erg gemakkelijk (maar een dvd-tje 80km verderop brengen is ook niet alles). Gewoon een programma waarmee je rechtstreeks in verbinding staat met elkaar, en zo alees tussen elkaar kan uitwisselen zonder te veel snelheidsverlies. :confused:

Ik had het verkeerd gelezen.
"Mijn maat woont verderop", had ook een paar straten kunnen zijn.

Maar goed, via MSN kan het. Wat is de uploadsnelheid van jou en je maat?

Mvg Patrick

Geplaatst door crash

Ja hoor geen probleem.
Duurt wel een tijd.

Verstuur de bestanden in de nacht en pakt ze eventueel in met winrar en splits ze op in kleinere stukken.
Mocht MSN een keer gestopt zijn, dan hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen, maar alleen het deel waar je mee bezig was.

Kan je niet maximaal drie bestanden tegelijk versturen met MSN? (is tenminste altijd wel geweest, kan inmiddels veranderd zijn)

Mvg Patrick

Oke, zal het proberen met MSN, maar voor zover ik het me kan herinneren is die snelheid wel erg laag. Dacht aan een progje zonder (te veel) snelheidsverlies, daar had ik ooit eens over gehoord. (en dan is alles mooi en snel :D )

Geplaatst door jack43
Oke, zal het proberen met MSN, maar voor zover ik het me kan herinneren is die snelheid wel erg laag. Dacht aan een progje zonder (te veel) snelheidsverlies, daar had ik ooit eens over gehoord. (en dan is alles mooi en snel :D )

De beperking zal altijd de uploadsnelheid zijn, van diegene die het bestand verstuurd.

Mvg Patrick

Sinds kort heb ik Grouper. Mooi programmaatje.
Bestanden geen probleem.
Allen MP3 kun je sharen en laten streamen.
Maar........verder niets. Nou ja, volgens de regels dan.

Ik nodigde 5 buren uit en zij mij. Vervolgens krijgen zij ook weer mensen op hun lijstje. Kan dus leuk uitbreiden.
Wat uploaden betreft: Ik spreek een tijd af en geef ze de volle ruimte als ik elders bezig ben.
Je kunt schuiven met down and up.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door patrickt
Kan je niet maximaal drie bestanden tegelijk versturen met MSN? (is tenminste altijd wel geweest, kan inmiddels veranderd zijn)
Dat klopt.

Met Winrar kun je bestanden in stukken verdelen van 100MB, 650MB, 700MB.
Dus voor die 2GB kun je mooi drie bestanden sturen, van 2x 700MB 1x 600MB(rest).
Maar ik stelde dit voor, omdat MSN soms wel eens afgesloten wordt of voor onderhoud of zomaar.
Een 700MB doe je ongeveer een dag over.
(hangt uiteraard van de verbinding af.)
Dus ik zou ze 1 voor 1 versturen.
Drie tegelijk gaat toch niet sneller, want de bandbreedte wordt verdeelt.
Nog een nadeel met drie tegelijk, als MSN uitvalt moet je ze alle drie opnieuw doen.

ICQ had het voordeel, dat je de download kon resumen.

Ik zou kiezen voor de optie met FTP server.
Het bestand dan wel even rarren naar kleinere delen, anders moet je als er iets fout gaat weer helemaal opnieuw beginnen.

Het maakt dan niet uit hoeveel mb/gb je wilt versturen, de snelheid van de Up/download bepaald dan hoe lang het gaat duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan