bestanden veiligstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Mogelijk moet mijn PC naar de garage vanwege een defect. Ik wil echter wel eerst mijn adresboek en mijn E-mails veiligstellen. Ik weet echter niet welke bestanden dat zijn in Vista, ik heb de mappenstructuur ook nog niet helemaal door. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb hiervoor een document, wat perfect werkt in Win 2000 en XP.
Wellicht kun je hier iets mee in Vista. Ik hoor dat graag.

Ja Paul, dat is wel wat ik bedoel echter in Vista ziet het er toch allemaal weer anders uit.

Maar kloppen de bestand locaties wel?

Gebruik je in Vista windows mail, dan via bestand -> exporteren (contactpersonen en berichten) en contactpersonen bestand dan zie je welke je moet bewaren

Laatst bewerkt:
Ok, en die optie is in O.E. 5 / 5.5 / 6.0 zeer slecht. Meestal Imap problemen.
Vandaar mijn tutorial over handmatig backuppen.

Dat handmatig back-uppen in XP ging prima en ik wilde dat ook doen in Vista. Maar zoals gezegd is de mappenstructuur enigzins anders. Er is wel een map Contactpersonen en een map Winows Mail. Deze laatste is te vinden onder:

C:/ gebruikers / eigen naam / AppData / Local / Microsoft / Windows Mail / Backup / New

De vraag is nu welk bestand ik moet kopieren. Kan natuurlijk ook hele mappen op een CD branden maar vraag mij af of dat de bedoeling is. Datzelfde geld voor de contacpersonen.

Graag advies.

Werkt de backup / export optie van windows mail wel goed?

Simpele test: met usb stick even naar een andere pc brengen en daar importeren, en vervolgens weer verwijderen.
Als dat goed lukt, heb je dus een veilige backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan