bestanden verbergen/weergeven gefilterd op extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
overbodige achtergrond:
Ik schrijf mijn thesis in TeXnicCenter een markup-latex text editor die mij toelaat eenvoudig met wiskundige formules kan werken. TeXnicCenter is echter nogal slordig in het ordenen van bestanden. Per project bestaat er immers slecht een map / folder waarbinnen alle bestanden van dit project door elkaar gesmeten staan. Per hoofdstuk meerdere bestandstypes waarvan er slechts twee nuttig zijn voor de eindgebruiker (mij) alle andere bestanden worden automatisch gegenereerd door het programma bij het compilen / builden. De twee nuttige bestanden zijn de output (.pdf) en de codebestanden (.tex)

Mijn vraag:
Kan ik een map/folder zodanig configureren dat ze enkel bestanden met een bepaalde extensie weergeeft? en hoe? Het is de bedoeling dat (1) de andere bestanden blijven bestaan maar verborgen zijn, (2) dat dit automatisch gebeurt, (3) dat de instellingen enkel geldig zijn voor die specifieke map/folder.
Het omgekeerde is ook goed. Dat ik enkel bepaalde extensies verberg.

Alvast bedankt!

Is volgens mij niet mogelijk om te filteren in verkenner.

Alternatief kun je wel een script iedere paar minuten laten draaien wat dit automatisch voor je regelt

Aan zoiets had ik ook al gedacht.

Zie je dat ook zo ?

1.) vraag lijst op van alle bestanden in map (kan ik in vb)
2.) controleer laatste 3 tekens van alle bestanden in lijst (kan ik in vb)
3.) if (niet "pdf" of "tex") bestand.visibility = hidden (geen idee over juiste syntax)
4.) programma meermaals laten uitvoeren met intervals (geen idee hoe dit moet)

je zou natuurlijk ook stap vier in het programma zelf kunnen loopen met een interval van enkele minuten maar dan moet dat programma wel continu staan draaien. Ook weer geen idee hoe ik een programma maak dat automatisch opstart bij het opstarten van de pc en louter op de achtergrond loopt een beetje zoals een virusscanner.

Misschien is dit ook wel overkill voor die 4 - 5 weken die ik nog aan mijn thesis moet spenderen ;)
Ik was al bang dat de simpele oplossing niet voorhanden was, google gaf me namelijk niks.
toch bedankt voor je antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan