Bestanden verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hallo allen,

Mijn nieuwe (game) pc heeft een Samsung Evo SSD en een Western Digital 1TB Blue HDD.
Ik ging dus een programma installeren en dat staat standaard op de SSD ingesteld. Bij de installatie heb ik de destenation folder naar mijn HDD gezet.
Na een herstart kwamen ineens alle programma's naar voren dat ze geen gegevens meer konden vinden. Ik ging zoeken en zag dat het programma mijn hele HDD overschreven had.

Ik zou het dus graag weer teruggedraaid hebben.
Het enige probleem is; ik weet niet hoe:(.
Systeemherstel heeft niet gewerkt. Hopelijk heeft een van jullie een oplossing.

Mvg, Casper

Hmm ik vrees dat je HDD geformateerd is. Je kan proberen met recuva individuele files te achterhalen maar alles in 1 keer gaat niet echt lukken.

- Maximvdw

Ik denk dat dat niet het geval is, ik maak wel even een screenshot.
Knipsel.JPG
Hij heeft hem niet compleet overschreven, alleen in de map Program Files 2.

mvg, Casper

Enne... Het is hier niet van belang voor de helpers om te weten welke Windows versie er op die pc draait??? :rolleyes:
Er is nogal een verschil hoe Windows 8 en Windows 7 omgaan met Vorige versies...

Probeer het volgende: Blader naar de hoofdmap van die partitie waar Program Files 2 op staat (dus de hoofdmap van B:, als ik je schermafdruk goed gelezen heb), rechtsklik op de Program Files 2 map en kijk of je Vorige versies kunt kiezen (danwel erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen en dan kijken of tabblad Vorige versies bestaat). Haal vandaar uit een recente versie van de map terug (je kunt die terug te zetten versie ook Openen en selectief (sub-)mappen terugzetten etc.)

Levert dat niets op, probeer dan het volgende (ik ga hier even ervan uit dat de partitie op je externe harde schijf schijfletter B heeft):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\localhost\b$
Kijk of je erop komt en dan weer dezelfde methode proberen als in de tweede paragraaf, maar dan dus niet op B: losgelaten maar op \\localhost\b$.

Tijs.

@maximvdw: Bedankt voor de verduidelijking. :)
Ik vind dat het niet de taak van de helpers is om met CSI-methodes schermafdrukken te moeten onderzoeken om (bijv.) te achterhalen welke versie Windows er op een pc staat. :D

Tijs.

Enne... Het is hier niet van belang voor de helpers om te weten welke Windows versie er op die pc draait??? :rolleyes:
Er is nogal een verschil hoe Windows 8 en Windows 7 omgaan met Vorige versies...

Probeer het volgende: Blader naar de hoofdmap van die partitie waar Program Files 2 op staat (dus de hoofdmap van B:, als ik je schermafdruk goed gelezen heb), rechtsklik op de Program Files 2 map en kijk of je Vorige versies kunt kiezen (danwel erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen en dan kijken of tabblad Vorige versies bestaat). Haal vandaar uit een recente versie van de map terug (je kunt die terug te zetten versie ook Openen en selectief (sub-)mappen terugzetten etc.)

Levert dat niets op, probeer dan het volgende (ik ga hier even ervan uit dat de partitie op je externe harde schijf schijfletter B heeft):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\localhost\b$
Kijk of je erop komt en dan weer dezelfde methode proberen als in de tweede paragraaf, maar dan dus niet op B: losgelaten maar op \\localhost\b$.

Tijs.

Het is daarmee niet gelukt, krijg hetzelfde te zien. Er is ook geen eerdere versie beschikbaar.
Sorry, linkje naar mijn systeem

Laatst bewerkt:
Als er geen vorige versies beschikbaar zijn én geen backup, dan zul je moeten kijken of programma's zoals Recuva etc. je nog mappen/bestanden terug kunnen brengen.
Misschien hebben anderen andere tips of ideeën hierbij, dus wacht nog even op evt. reacties.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan