• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WooterScooter

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Hallo,

Ik krijg op mijn werk wekelijks een excelsheet binnen met verwachte afname van producten. In deze sheet vinden elke week kleine wijzigingen in datum en/of aantal plaats. Eigenlijk ben ik alleen geinteresseerd in de gewijzigde velden. Hoe kan ik 2 bestanden vergelijken zodat ik alleen de wijzigingen kan zien?

Bij voorbaat dank,

Wouter

Beste Wouter,

Kun je twee bestandjes uploaden waarin staat wat je wilt vergelijken? Op deze manier is je vraag te breed om concreet antwoord te geven.

Richard

Bestanden

Hoi Richard,

Hierbij de bestanden. In de kolom material staan unieke artikelnummers (deze mag ik je helaas niet geven).

Met vriendelijke groet,

Wouter

Bijlagen

Hoi Wouter,

Je hebt twee lege bestandjes toegevoegd. Vreemd dat niemand dat nog gemeld heeft.
Zijn die twee bestandjes qua structuur hetzelfde?

Richard

Hoi Richard,

Vreemd...ik ga het nog een keer proberen.

Alvast bedankt voor je reacties.

Groeten Wouter

Bijlagen

Hallo,

Volgens mij zijn de bestanden nu wel goed toegevoegd. Heeft iemand misschien enig idee hoe ik mijn "uitdaging" kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Wouter

Waarom niet je sheet kopieeren odnder nieuwe week, en in het nieuwe document:
Extra/wijzigingen bijhouden/ wijzigingen markeren.

Nu zie je op het eind van de week wat er allemaal veranderd is tov de week ervoor.

Voordat je deze gaat opslaan naar volgende week, eerst al je wijzigingen accepteren.
Extra/wijzigingen bijhouden/ wijzigingen accepteren of negeren.
En je hebt een geheel ieuw blad waarin je wijzigingen kunt door voeren.

Groet,
Ferenc

Het is mogelijk dat er 'de volgende week' artikelen bij komen op een willekeurige plek in de sheet, hierdoor worden alle cellen eronder naar beneden geplaatst. Excel geeft dan voor alle onderliggende cellen een wijziging aan volgens mij.

Kolom A geeft een uniek artikelnummer weer voor de artikelen. Mogelijk moet ik iets met kruistabellen doen????

Groeten Wouter

We hebben een oplossing gevonden door het gebruik van macro´s.

De vraag is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan