Bestanden verloren na conversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

klooz2u

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
2
Vandaag heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om mijn D-schijf (=partitie) te converteren van FAT32 naar NTFS. De conversie verliep niet zo soepel als ik had gehoopt maar gelukkig bood de compute hulp toen deze voorstelde om bij het opnieuw opstarten de schijf alsnog te converteren. Echter na de conversie (en een heleboel gepruttel van schijfcontrole, etc) waren al mijn bestanden verdwenen en vroeg de Windows verkenner zelfs om de D-schijf te formatteren (waarop ik Nee heb geantwoord). Mijn D-schijf heet nu ook geen "Data" meer maar is een "lokaal station" geworden.

Is er nog hoop om mijn bestanden terug te vinden of moet ik mijzelf gelukkig prijzen dat de belangrijkste documenten ook op mijn memorystick staan en mijn foto's ook bij mijn vriendin op de computer. Mijn Norton Go Back programma biedt geen soelaas.

Bij voorbaat dank..
 
Hallo !

Als het goed is wordt er een herstelpunt gemaakt voordat je gaat converteren. Kun je je systeem niet daarna terugzetten via Bureauaccessoires - Systeemherstel ?


Succes,

Harry.
 
Helaas

Dank voor de tip maar..

Systeemherstel zegt:

Gemaakte wijzigingen van station(s) D:\ Na dit punt kunnen niet ongedaan worden gemaakt, omdat dit station uigesloten is van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.

De bovenstaande tekst is letterlijk overgenomen. Er is ruimte voor meerdere interpretaties (vanwege het slechte taalgebruik) maar ik vermoed dat het dus niet gaat lukken met systeemherstel.

Andere tips?
 
Bestanden verloren gegaan

Mij is ongeveer hetzelfde overkomen Moest van Medion mijn PC in fabriekstoestand terugzetten omdat DVD brander niet goed werkte. Heb ik dus (stom genoeg) gedaan.
inplaats van de 3 partities die ik had, kreeg ik er opeens 6 en mijn externe harde schijf waar ik dus alles op had weggeschreven om mijn bestanden en programmas te zekeren was dus geheel leeg. Nu heb ik wel eens gehoord dat je dat alsnog weer terug kunt krijgen.\Weet iemand hoe dat moet. Please help me:eek:
 
Je kunt proberen met dit tooltje de partitie op te zoeken en te herstellen, doe de FAT32, daar staat hopelijk nog een reserve van op, denk dat die partitietabel vern..kt is, dan zijn er geen verwijzingen naar die bestanden.

Pas op dat je wel de goede hersteld, anders ben je nog verder van huis.

Mocht dat niet willen, probeer met deze de bestanden te recoveren.
 
Lange Pier zei:
Je kunt proberen met dit tooltje de partitie op te zoeken en te herstellen, doe de FAT32, daar staat hopelijk nog een reserve van op, denk dat die partitietabel vern..kt is, dan zijn er geen verwijzingen naar die bestanden.

Pas op dat je wel de goede hersteld, anders ben je nog verder van huis.

Mocht dat niet willen, probeer met deze de bestanden te recoveren.
 
Hoi Lange Pier
Bedankt voor je (snelle) reaktie, kan je vertellen dat file recover van PC tools lijkt te werken. Had al heel veel files gevonden maar wilde ze zonder registratie dus niet terugzetten. Via altavista heb ik dat dus ook gevonden. Moet nu lukken toch?
bedankt je tip was top:thumb: :thumb:
 
Had je ook maar een programma als Partition Magic moeten gebruiken.
Dan was het niet gebeurd.

Altijd eerst een backup maken voordat je je systeem gaat ombouwen.
Haast en spoed is zelden goed.
 
Joyrider43 zei:
Hoi Lange Pier
Bedankt voor je (snelle) reaktie, kan je vertellen dat file recover van PC tools lijkt te werken. Had al heel veel files gevonden maar wilde ze zonder registratie dus niet terugzetten. Via altavista heb ik dat dus ook gevonden. Moet nu lukken toch?
bedankt je tip was top:thumb: :thumb:

Grappig, als je gewacht had indien je ActiveX toestemming had gegeven, dan kreeg je PCinspector, die is echt gratis, maar mooi dat het is gelukt.
Nog een free tooltje is Restoration, die is nog beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan