bestanden verplaatsen door te slepen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Ik weet niet zeker of dit de juiste rubriek is, maar ik heb na het herinstalleren een klein probleempje dat ik nog nooit eerder ben tegengekomen. Ik was gewend om bestanden te kunnen verplaatsen door ze met de linker muisknop vast te pakken, te slepen en ze op de gewenste map "los te laten". Sinds mijn herinstallatie kopieert hij alleen. In de doelmap verschijnt een mapje met "snelkoppeling naar..." en het oorspronkelijke bestand laat hij staan. Waar kun je die instelling in win 98 se wijzigen?
 
Ik had laatst hetzelfde, zijn dat bestanden die je van een zelfgebakken cd hebt gehaald? Is so, doe die cd in de cd-writer (dus niet in de 'gewone' cd-rom) en kopieer ze nog een keer naar je HD, mogelijk lukt het nu wel. (misschien is dit jouw probleem helemaal niet maar ik herken er wel wat in). Ik trachtte bestanden van een cd te kopieren naar de HD, kreeg alleen maar snelkoppelingen te zien. Na een tip van iemand om de cd in de cd-writer te doen lukte het opeens wel.
 
Je bracht me inderdaad op een idee. Ik heb inmiddels gemerkt dat het lang niet met alle bestanden zo is. Ik ben namelijk mijn mappen een beetje aan het opruimen en ik geloof dat de bestanden waarbij het niet lukt allemaal ooit via een zelfgebakken CD's vanaf een andere computer zijn gekomen. Al met al is het dus niet zo'n ernstig probleem en ik laat het maar zo.

Bedankt voor je reactie!
 
Zat ik ergens toch wel goed zo te lezen, is idd een mal verschijnsel. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan