bestanden verplaatsen via netwerk eeeerg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Hoi Allen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een playonHD mediaspeler (ACRyan), hierin zit een hdd van 1gig
Nu wil ik vanaf mijn laptop bestanden verplaatsen naar de HHD van de mediaspeler.
Maar dit gaat tergend langzaam. ik heb eerst wifi geprobeerd, en later ook bedraad via netwerkkabel.
Maar de snelheid is dramatisch waardoor het overzetten van een filmpje meerdere uren in beslag neemt.

Ik bedoel 753kB/sec dat moet toch veel sneller kunnen
snelheid.GIF

bij het terug plaatsen van een bestand van HHD naar laptop is het nog erger
snelheid2.GIF

Heeft iemand een idee om deze snelheid wat op te hogen

753 kB/s is al 6 Mbit/s hoor.
121 kB/s is net geen 1 Mbit/s.

Staat QoS Pakketplanner uit op je netwerkkaart?
Wat doet-ie als je naar een andere PC kopieert?

Als ik de verschillende fora lees over de ACryan moet het veel sneller kunnen alleen vertellen ze nergens hoe......

over de QoS pakketplanner: ik zou het niet weten. Ik weet niet eens waar ik het kan vinden. Heb wel gegoogled maar dan zou ik "gpedit.msc" moeten uitvoeren.
Maar op een één of andere manier kan ik het niet vinden. Ligt waarschijnlijk aan mijn windows versie: W7home premium sp1 daarmee zou ik het niet kunnen aanpassen????
een andere pc/laptop heb ik niet

Yup, is aan te passen in Netwerkcentrum, en dan Netwerkadapters beheren.
Rechtsklikken op LAN netwerk (als je op draadje zit) en dan eigenschappen kiezen.
Dan staat er bij de protocollen QoS pakketplanner...
Die uitvinken, toepassen, en venster sluiten.

Dan kan er ook nog zo'n soort functie in je router ingesteld staan.
Waar je dat moet veranderen verschilt per merk router.

zowel draadloos als bedraad bleek al te zijn uitgevinkt. dus daar zou het niet aan moeten/kunnen liggen.
Ik heb een cisco modem van UPC en daar kan ik niet inkomen.

Je hebt dus waarschijnlijk een Fiberpower 30/50/120 abbonnement met een Cisco EPC3000 modem, met maar 1 LAN poort?
In dat geval zal je er toch een (eigen) router tussen hebben zitten waar je op kunt inloggen.
Als je een Cisco modem hebt met 4 lanpoorten, dan moet je inloggen op http://192.168.100.1 met de volgende inloggegevens:

User:
Wachtwoord: admin
of

User: admin
wachtwoord: admin

Ik heb een cisco EPC 3925, idd 4 LAN poorten
upc 50 abbo
inloggen met die gegevens gaat niet, foute user/ww
ws moet ik hiervoor upc bellen om e.e.a. aan te passen

Je kunt als proef achter de router een tweede router zetten die je wel zelf kunt beheren. Je kunt ook je virusscanner uitzetten, dan wordt niet elk bestand realtime gescand. En tenslotte kun je een rechtstreekse draadverbinding van pc naar mediaspeler proberen met vaste ip adressen.

Pieter

Je hoeft daar UPC niet voor te bellen, sterker nog: die houden daar niet zo van... omdat ze daar een callcenter voor hebben ingehuurd... dus je krijgt mensen aan de telefoon die in eeste instantie er gewoon niks van weten.

Het snelste is om met een paperclip de resetknop op de achterkant 30 seconden ingedrukt te houden.
Dan kan je er weer in met een leeg userveld en wachtwoord admin.

Alles wat er daarvoor ooit is ingesteld ben je dan wel kwijt, dus als je zelf de installatie niet hebt gedaan zou ik even navragen bij degene die het gedaan heeft of hij/zij het wachtwoord gewijzigd heeft... tenzij het een monteur was... dan is resetten de enige oplossing.

ik heb deze modem net een week. mijn vorige was "hemelen"
Is monteur voor geweest welke alles heeft geinstalleerd. Heb geen idee of hij iets heeft aangepast.
Wel weet ik dat ik de dag erna direct problemen had met mijn internetverbinding, laptop had wel via wifi verbinding met modem, maar modem niet met internet (soms wel soms niet) via helpdesk UPC hebben ze iets aangepast (kanalen??) toen werd het beter.
maar ik zou dus de boel kunnen resetten en kijken of ik er in kan.

Yup, dan moet je er in kunnen...
Afhankelijk van welke regio je woont kan het wel een half uur tot een uur duren tot het modem de juiste kabelfrequentie heeft gevonden.
Je kan bij "Initial Scan" (als die Cisco dat heeft, weet het even niet zeker) als je in "Regio Rotterdam" woont (In de driehoek Hoek van Holland - Ouddorp - Gorinchem... dus 3/4 van Zuid Holland en Goeree Overflakkee) 308 MHz (dus 308000000) invullen

Je hoeft daar UPC niet voor te bellen, sterker nog: die houden daar niet zo van... omdat ze daar een callcenter voor hebben ingehuurd...

Die zijn recentelijk weggewerkt of worden nog weggewerkt. UPC wil alles weer inhouse hebben. :)

Laatst bewerkt:
reset knop werkt niet!? kort indrukken of lang ingedrukt houden geeft geen enkele reactie.
aan en uit zetten geeft ook geen effect, en ook stroom er een paar minuten af en weer aansluiten geeft niet het gewenste effect.
Ik kan er nog steeds niet in.

heb t maar opgegeven, heb usb kabel van pc naar mediaplayer getrokken, MP is nu externe HDD. gegevens overdracht nu snel.
iedereen bedankt voor het meedenken:thumb:

Dan druk je hem niet goed genoeg in: 20 - 30 sec moeten alle lampjes even uit gaan en dan weer een voor een gaan branden.

heb écht lang ingedrukt gehouden, >30 sec, maar er gebeurt niets. heb ook andere netwerkproblemen waarvoor contact met UPC: op afstand een harde reset gedaan naar fabrieksinstellingen. maar kan er nog steeds niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan