bestanden verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldbe

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende oplos
ik heb een map met daar in diverse bestanden bv
januari.xls
februari.xls
maart.xls

nu wil ik automatich dat als het bv 31-01-08 is het bestand februari automatisch verplaatst naar een bepaalde map
en vervolgens einde van de maand feb weer maart enzevoort

wie weet hier een oplossing voor ??

kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende oplos
ik heb een map met daar in diverse bestanden bv
januari.xls
februari.xls
maart.xls

nu wil ik automatisch dat als het bv 31-01-08 is het bestand februari automatisch verplaatst naar een bepaalde map
en vervolgens einde van de maand feb weer maart enzovoort

wie weet hier een oplossing voor ??

Omdat je elke maand iets eenmaligs wilt doen kun je dat bijna niet automatiseren.
Er is een freewareprogramma dat heet batchrun. Je kunt het gratis downloaden.
http://downloads.vnunet.nl/download/perl/batchrun/_12287.html
Hier kun je copieeer opdrachten e.d. opgeven
Je moet het dan wel (steeds) zelf instellen.
Ook handig om steeds je backup mee te maken.
Wellicht biedt dit een mogelijke oplossing want je vraag is niet concreet genoeg om duidelijk te hebben wat je precies wilt (naar en van welke map en of je steeds in een lege of voorbewerkte excelbestanden iets wilt bijhouden).
Succes in elk geval

Ton

je kunt ook een bat maken die kijkt waneer het hoe laat is en die laten oproepen in het bestand c:/autoexec.bat

tenzij je pc dag en nacht aan staat natuurlijk

je kunt ook een bat maken die kijkt waneer het hoe laat is en die laten oproepen in het bestand c:/autoexec.bat

tenzij je pc dag en nacht aan staat natuurlijk

autoexec.bat (\, niet /) zou ik maar mooi van afblijven..

20 jaar geleden nog wel ja. Als je dit nu zou willen oplossen met een batch file kun je deze natuurlijk gewoon aansturen vanuit Geplande Taken in het bureau accessoire menu.

Je zou dus bijvoorbeeld 12 taken kunnen plannen, en uitvoeren op resp 28e, 30e en 31e van de betreffende maanden. In de taak roep je een batchfile op die het bewuste werkblad kopieert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan