Bestanden verzenden geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernt

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
16
Vroeger kon ik altijd gemakkelijk bestanden verzenden (bv foto's of liedjes). Er stond dan wilt u dit bestand per e-mail verzenden. even klikken en weg. Nu werkt dat niet meer en moet ik elke keer die bestanden zoeken en in de bijlage stoppen Wellicht heb ik ergens een instelling fout staan Wie helpt mij? Heb wel wat comp.kennis maar ben geen expert maw graag in gewonemensentaal reageren.
:shocked:
 
Bedoel je dat je erop rechtsklikte, en dan een optie had die heette: Kopieren naar -> E-mail ontvanger?

Als die optie verdwenen is, doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets:
copy nul Emailontvanger.MAPIMail
exit

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie> Nee dat is het niet (automatisch) doorsturen is het probleem, Als ik op "dit bestand per e-mail verzenden"klik gebeurt er helemaal niets! T
 
Vertel ons dan wat je precies doet. Ik krijg er nl. geen vinger achter:
1. In welk programma is die optie "dit bestand per e-mail verzenden" gebruikt? Windows Verkenner, een ander programma? Wat doe je precies?
2. En praten we hier over Outlook Express of Microsoft Outlook als mailprogramma?

Een paar dingen kun je alvast doen, als het echt over Outlook Express gaat (maar beantwoord ook bovenstaande vragen):

1. Start Internet Explorer, ga naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Programma's -> Kijk of bij E-Mail ook echt Outlook Express staat ingesteld.
2. Doe/plak de volgende commando's individueel in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op Ok:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe MSOEACCT.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll

Dit moet allemaal succesvol worden afgerond (er moet een positieve terugmelding komen dat het gelukt is). Indien bij 1 of meerdere bestanden dat niet lukt, dan is het betreffende bestand afwezig op je computer of kapot gegaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedaan wat je me adviseerde, heb outlook express staan en al je adviezen gescheckt maar geen verbetering...... ik kan dus bv op een afbeelding klikken (volgt wilt u afbeelding verkleinen/originele grootte behouden)en klik dan op verzenden vervolgens geen sjoege. ?? Alvast bedankt voor je steun en tijd!! Gr B.:mad:
 
Ik snap nu waar je het over hebt: Je doet het gewoon vanuit Windows Verkenner (zie bijlage).

Verder wordt hier gesuggereerd dat een upgrade naar Internet Explorer 7 de werking van het Afbeeldingstaken zou hebben aangetast. Helemaal overtuigend was dat niet (want in de link waarnaar verwezen wordt wordt gepraat over het versturen van plaatjes vanuit Internet Explorer, niet vanuit Verkenner).

Daarnaast worden enkele herregistraties aanbevolen (naast die je al eerder gedaan hebt):
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll"

Daarna weer het juiste e-mail programma instellen in Internet Explorer -> Extra -> Internet-opties -> tabblad Programma's

Mocht dit allemaal niet helpen, probeer dan de alternatieve methode, via:
Rechtsklikken -> Kopieren naar -> E-mail ontvanger
(maak evt die e-mail ontvanger-koppeling opnieuw aan, zoals ik eerder beschreven heb).

Verder heb ik geen tips meer.

Tijs.
 

Bijlagen

  • verzenden_per_email.JPG
    verzenden_per_email.JPG
    22,7 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
bedankt

Bedoel je dat je erop rechtsklikte, en dan een optie had die heette: Kopieren naar -> E-mail ontvanger?

Als die optie verdwenen is, doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets:
copy nul Emailontvanger.MAPIMail
exit

Succes,

Tijs.
Hartelijk dank ook voor jou geldt wat fijn dat er toch nog zoveel slimme mensen zijn.Weet jij toevellg ok hoe je iespell kunt verrkijgen in het nederlands ?
Groeten
Maarten
 
Hartelijk dank ook voor jou geldt wat fijn dat er toch nog zoveel slimme mensen zijn.Weet jij toevellg ok hoe je iespell kunt verrkijgen in het nederlands ?
Groeten
Maarten

Geen idee wat iespell is. Open een nieuw onderwerp erover in de juiste forum-sectie met wat meer informatie etc.

Succes,

Tijs.
 
Bedoel je dat je erop rechtsklikte, en dan een optie had die heette: Kopieren naar -> E-mail ontvanger?

Als die optie verdwenen is, doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets:
copy nul Emailontvanger.MAPIMail
exit

Succes,

Tijs.

Wil je nog eens kijken of de instructie goed geschreven is. Ik bereik niet het gewenste resultaat. Als ik op een bestand rechtsklik kreeg ik altijd versturen naar of opslaan naar en kon dan kiezen voor e-mailadres en dan hoefde ik maar te keisen in mijn adresboek. Ben benieuwd Vast bedankt
Maarten
 
Maarten,

Vertel/toon ons eens wat er in deze map bij jou staat:

Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo

Desnoods een schermafdruk. Zie in mijn 'handtekening' hoe een schermafdruk (in dit geval van Verkenner) bij te voegen als bijlage.

Tijs.
 
Maarten,

Vertel/toon ons eens wat er in deze map bij jou staat:

Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo

Desnoods een schermafdruk. Zie in mijn 'handtekening' hoe een schermafdruk (in dit geval van Verkenner) bij te voegen als bijlage.

Tijs.
Hierij de afdruk ben benieuwd !
 

Bijlagen

  • Doc1.doc
    92,5 KB · Weergaven: 34
Maarten,

Vertel/toon ons eens wat er in deze map bij jou staat:

Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo

Desnoods een schermafdruk. Zie in mijn 'handtekening' hoe een schermafdruk (in dit geval van Verkenner) bij te voegen als bijlage.

Tijs.
 
Dan heb je het m.i. niet goed gedaan, maar het kan ook anders, (alternatieve manier van werken):

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
copy nul e-Mailontvanger.MAPIMail
exit

(Dat copy .. en exit commando uitvoeren met de Enter toets).

Dit mag allemaal geen foutmeldingen genereren.

Kijk daarna weer in die SendTo map (Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo) kijken of de 'snelkoppeling' er dan wel staat.

Tijs.
 
fijn gedaan

Dan heb je het m.i. niet goed gedaan, maar het kan ook anders, (alternatieve manier van werken):

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
copy nul e-Mailontvanger.MAPIMail
exit

(Dat copy .. en exit commando uitvoeren met de Enter toets).

Dit mag allemaal geen foutmeldingen genereren.

Kijk daarna weer in die SendTo map (Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\SendTo) kijken of de 'snelkoppeling' er dan wel staat.

Tijs.
Ik heb gedaan wat je instrueerde maar ben niets opgeschoten, eerder achteruit geboerd! Wel heb ik bereikt dat mijn zoekfunctie helemaal niet meer reageert. Misschien weet je daar een oplossing voor ?? Jammer van alle moeite maar helaas. Toch vast bedankt.
Groeten
Maarten
 
Laat ons hier op het forum eerst zien wat er nu in de SendTo map staat.

Er is trouwens geen enkele relatie tussen het aanmaken van een bestand van 0 bytes in de SendTo map en het niet goed werken van Zoeken.

Als je echt omhoog zit, stuur dan via het forum je msn naam (via een e-mail aan mij, prive-bericht kan niet, omdat ik geen verenigingslid ben), dan kijken we wel wat er met Hulp-op-afstand te realiseren is.

Tijs.
 
Jammer maar het is me allemaal te moeilijk, bedankt voor jullie steun en tijd:thumb:
 
antwoord

Bedoel je dat je erop rechtsklikte, en dan een optie had die heette: Kopieren naar -> E-mail ontvanger?

Als die optie verdwenen is, doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo
Er komt een scherm. Type daarin het volgende, uitvoeren met de Enter-toets:
copy nul Emailontvanger.MAPIMail
exit

Succes,
Tijs ik heb
cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo ingevoerd en daarn in het zwarte scherm copy nul e-Mailontvanger.MAPIMail. Resultaat zie prtscr. Kan ik niets mee waar is die map Imail gbleven. ik kon eerste gewoon op een doument ganstaan rechtsklikken en keizen naar verzende emailontvcanger Dan kwam ik gewoon in m'n outlook expresee bestand. Dat is het verhaal. Ik hoop dat jij nu bergijpt wat ik bedoel.
 
[...]Tijs ik heb
cmd /k cd /d %userprofile%\SendTo ingevoerd en daarn in het zwarte scherm copy nul e-Mailontvanger.MAPIMail. Resultaat zie prtscr. Kan ik niets mee waar is die map Imail gbleven. ik kon eerste gewoon op een doument ganstaan rechtsklikken en keizen naar verzende emailontvcanger Dan kwam ik gewoon in m'n outlook expresee bestand. Dat is het verhaal. Ik hoop dat jij nu bergijpt wat ik bedoel.

Je maakt een grote fout: e-Mailontvanger.MAPIMail is (na de copy actie) een bestand van 0 bytes in de %userprofile%\SendTo map, niet een bestand in een submap daarvan...

Zie bijlage hoe het er dan uit komt te zien (Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir "%userprofile%\SendTo")

Tijs.
 

Bijlagen

  • mapimail.JPG
    mapimail.JPG
    58,6 KB · Weergaven: 73
doorsturen naar e-mail adres

Je maakt een grote fout: e-Mailontvanger.MAPIMail is (na de copy actie) een bestand van 0 bytes in de %userprofile%\SendTo map, niet een bestand in een submap daarvan...

Zie bijlage hoe het er dan uit komt te zien (Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir "%userprofile%\SendTo")

Tijs.
Dag Thijs, bedankt voor alle moeite maar ik geef het op. Het is onbegrijpelijk maar ik heb een tijdje geleden een of andere aanpassing gedaan en toen werkte als in de oude situatie. Op een bestand gaan staan gewoon rechts aanklikken en verzenden naar e mail ontvanger Ik kwam dan gewoon in m'n outlook expresse program uit. Maar goed het is alleen jammer van al je inspanning. Nogmaals dank.
Groeten
Maarten
 
een wonder

Vertel ons dan wat je precies doet. Ik krijg er nl. geen vinger achter:
1. In welk programma is die optie "dit bestand per e-mail verzenden" gebruikt? Windows Verkenner, een ander programma? Wat doe je precies?
2. En praten we hier over Outlook Express of Microsoft Outlook als mailprogramma?

Een paar dingen kun je alvast doen, als het echt over Outlook Express gaat (maar beantwoord ook bovenstaande vragen):

1. Start Internet Explorer, ga naar Extra -> Internet-opties -> tabblad Programma's -> Kijk of bij E-Mail ook echt Outlook Express staat ingesteld.
2. Doe/plak de volgende commando's individueel in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op Ok:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe MSOEACCT.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll

Dit moet allemaal succesvol worden afgerond (er moet een positieve terugmelding komen dat het gelukt is). Indien bij 1 of meerdere bestanden dat niet lukt, dan is het betreffende bestand afwezig op je computer of kapot gegaan.

Tijs.
Tijs het is een wonder maar ik heb al je instructies opnieuw uitgevoerd en het werkt perfect. Ik had de moed opgegeven maar baal dan van mezelf dus vandaar dat ik er nog even op terug kom. Nogmaals dank
M.vr.gr.
Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan