Bestanden via virtual xp veilig stellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Ik heb een virtuele XP draaien op mijn externe HD. Ik weet niet waarom maar ik vroeg mij op de één of ander manier af of ik bepaalde bestanden op mijn computer op deze manier kan beschermen:

stel dat ik mijn externe HD op mijn computer aansluit en een aantal belangrijke bestanden/documenten naar de virtuele XP sleep, via mijn computer verwijder en via de virtuele omgeving eraan werk? Is het dan voor mensen met slechte bedoelingen mogelijk om bij die bestand(en)/document(en) te komen als mijn virtuele XP aangesloten is en ik bijv. een trojan/keylogger of een andere virus op mijn computer heb?

Of is het op deze manier 100% veilig en onbereikbaar voor anderen?

Alvast bedankt!

Is het dan voor mensen met slechte bedoelingen mogelijk om bij die bestand(en)/document(en) te komen als mijn virtuele XP aangesloten is en ik bijv. een trojan/keylogger of een andere virus op mijn computer heb?

ik denk dat het voor hackers niet interessant is om met virtuele machines te werken. Gebruikers die op deze manier werken zijn algemeen geen onwetenden en voldoende beschermd'
Het verkeer tussen de host- en guestmachine is naar mijn weten alleen mogelijk op de fysieke PC door tussenkomst van de gebruiker, wat gevaar vermindert.

Of is het op deze manier 100% veilig en onbereikbaar voor anderen?
Ga daar niet vanuit.
Ik las wel het volgende advies:
- voer potentiëel gevaarlijke activiteiten, browsing, MSN e.d., uit in de virtuele machine en laat verder geen activiteit toe op de hostmachine
- iemand schreef:"Gebruik bijv een LINUX machine en draai daarop een windows-virtuele machine, of andersom, Dan kom je een heel eind in de richting van 100%"

city guy zei:
ik denk dat het voor hackers niet interessant is om met virtuele machines te werken. Gebruikers die op deze manier werken zijn algemeen geen onwetenden en voldoende beschermd' Het verkeer tussen de host- en guestmachine is naar mijn weten alleen mogelijk op de fysieke PC door tussenkomst van de gebruiker, wat gevaar vermindert.

Erg bedankt voor je reactie, maar het gaat er niet om of hackers interesse hebben om met virtuele machines te werken. Het heeft te maken met de bestanden die op de virtuele machine staan. Kunnen zij die bereiken of niet?

Groeten

Hi,
als er vanaf de virtuele machine een internetverbinding bestaat dan is het antwoord gewoon JA, niet anders dan bij een gewone PC. Overigens: als je communicatie tussen de "harde" PC en de virtuele PC toestaat middels een clipboard, dan zal een beetje gestoorde hacker daar uiteindelijk ook wel wat op vinden, zeker als een interessant aantal gebruikers virtuals gaat gebruiken.
Het voordeel van een virtuele PC is dat je het imagebestand/startpunt makkelijk weer terug kan zetten en je bent kwijt van alle ellende

maar het gaat er niet om of hackers interesse hebben om met virtuele machines te werken
ik bedoelde: met jouw virtuele machine te "werken"

Hi,
als er vanaf de virtuele machine een internetverbinding bestaat dan is het antwoord gewoon JA, niet anders dan bij een gewone PC. Overigens: als je communicatie tussen de "harde" PC en de virtuele PC toestaat middels een clipboard, dan zal een beetje gestoorde hacker daar uiteindelijk ook wel wat op vinden, zeker als een interessant aantal gebruikers virtuals gaat gebruiken.

Ik zal mijn externe HD altijd loskoppelen na gebruik van virtual pc (XP). Zij kunnen nadat het is losgekoppeld toch 'helemaal' niks doen met mijn virtuele XP en zolang het aangesloten is wel? Zolang het aangesloten is heb ik namelijk wel internetverbinding zowel op mijn laptop als op de virtuele XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan