Bestanden weg van usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

skies

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
35
Ik was bezig een hele zooi (zelfgemaakte) geluidsbestanden op een usb stick te zetten, toen ik de pc opnieuw moest starten omdat ik de bestanden opeens niet meer kon afspelen(!). Vervolgens wilde ik verder gaan, maar waren alle bestanden weg, op één map na. Nieuwe mappen die ik had aangemaakt op de stick, gekopiëerde bestanden, alles weg.

Nu komt het idiote: PC Inspector File Recovery ziet ook niets!

Alle schijven afgezocht op de naam die ik de map gegeven had, misschiel had ik het op en schijf ipv. de stick gezet, maar niets. Windows heeft gewoon niets gedaan! Ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe de bestanden gekopieerd werden, en ik heb mappan aangemaakt, bestanden verplaatst, en daar is allemaal geen enkel spoor van terug te vinden. Is dit een mega Windows 7 (64bit) bug of wat is hier aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Revucca vind een map "?" met allemaal wav files genaamd "[000002].wav" en dan optellend met nummers overslaand.

Info van een bestand:
Bestandsnaam: [000004].wav
Pad: J:\?

Grootte: 53,0MB (55.658.064)

Toestand: Uitstekend

Creatietijd: Onbekend

Laatst gewijzigd op: Onbekend

Laatst geopend op: Onbekend

Opmerking: Geen overschreven clusters aangetroffen.

1699 cluster(s) toegewezen op offset 29722

Raar, het lijkt erop dat er iets fout is gegaan met het schrijven van de directorystructuur. Vraag je je weer af waarom Windows dat dan zo lang uitstelt, (als dat het geval is). Ik heb de bestanden inmiddels opnieuw gekopiëerd maar nog niet geordend. Maar dat lost het probleem in principe niet op natuurlijk, dus als iemand weet waar dit aan ligt.. :)
 
Kun je een beetje met DOS omgaan? In de command mode bij de opdrachtprompt tikken E: (enter) als je stick zo heet en daar tik je DIR
Als je dan ziet zoiets als <DIR> Muziek dan ga je naar je map muziek met cd Muziek
En....zie je wat? Dan kan je werken met het commando copy. Als je niks ziet, kan je het nog met een op Linux gebaseerde live CD proberen, bijv. Ubuntu (zoek op dit forum). Met Linux maak je nog een kans bij corrupte partitietabellen.
Probeer eerst je bestanden te redden. Dan kan je altijd nog gaan prutsen met een progje als Testdisk om een partitie terug te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan