• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden wisselen door bewerkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Hallo mensen,

Ik heb een model waarin ik een macro gebruik voor het opslaan van het Excel bestand. Deze is afhankelijk van 2 cellen waarin het jaar en de soort bepaal.
Hierdoor krijg ik dus voor het jaar 2014 een aantal bestanden.
2014soort1.xlsm
2014soort2.xlsm
etc.
Onderstaand de code die ik ervoor gebruik
Code:
Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.SaveAs "F:\VenZelderheide\Uitwissel\students\Paul van den Boomen\Soorten\" & Sheets("Blad1").Range("C3") & Sheets("Blad1").Range("C4").Value & ".xls"
End Sub

het probleem is nu als er gegevens ingevoerd worden bij de ene soort ik vervolgens een aner bestand moet openen om naar een andere soort te gaan. Is het mogelijk dat ik bij verandering in soort de opgeslagen gegevens van die soort automatisch ophaal? Zo ja, Kan iemand mij hiermee helpen?:)

Grtz

Hallo sylvester,

Ik weet hoe ik macro's op moet nemen en ben wel in Staat deze te lezen en aan te passen.
Mijn probleem is dat ik met een andere macro bij bij verschillende soorten cellen invoeg. Deze staan voor bepaalde bewerkingen.
Als ik dan de soort verander wordt deze bewerking berekend over de nieuwe soort, terwijl deze hierbij niet is uitgevoerd.
Ik weet niet eens of dit mogelijk is om door een macro van bestand te wisselen dus heb ook niet een idee hoe ik deze kan schrijven.
Opnemen hiervan gaat niet doordat ik mijn huidige bestand af moet sluiten.

Grtz

de macro moet opgenomen en later uitgevoerd worden van uit een bestand dat niet sluit tijdens de uitvoering.

Ik ga er morgen nog even verder naar kijken. Net een bespreking gehad en er gaan even wat anderen dingen voor!

iig vast bedankt voor de Input.

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan