bestanden wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flyguyke

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2002
Hoi,

Ik heb eens gelezen dat als je bestanden wist,deze bestanden eigelijk niet gewist worden,enkel het pad ernaartoe.Klopt dit?

Als ik bvb heel grote bestanden wis zie ik duidelijk dat mijn gebruikte harde schuifruimte mindert...raar toch,als die stelling klopt.

Verder zou je door bvb fileshredder ofzoiets te gebruiken de bestanden echt wissen...

Iemand die me hieromtrendt wat info kan geven?

Greetz,flyguyke

ehhh wat bedoel je nou precies?

meestal worden de bestanden eerst naar de prullenbak gekopieerd (verwijderen) en vanuit de prullenbak kun je het definitief verwijderen

Met een format c: /U wordt iets volledig gewist.
Maar door professionelen zijn gegevens altijd wel terug te halen met bepaalde programma's. Iemand vertelde mij laatst dat ie met een prog zelfs van een geformateerde HDD gegevens terug kon halen. Kan dit eigenlijk wel?

Volgens mij niet. Weg is Weg. en format heeft geen prul

iemand anders?

Geplaatst door Flyguyke
Hoi,

Ik heb eens gelezen dat als je bestanden wist,deze bestanden eigelijk niet gewist worden,enkel het pad ernaartoe.Klopt dit?

Ja, dit klopt, op die manier wordt de ruimte de weer vrijgegeven om overschreven te worden door andere files.

Je kunt een fileshredder gebruiken om gevoelige info. te wissen, maar om ruimte te winnen heeft het geen nut.

Geplaatst door DarkZen
Met een format c: /U wordt iets volledig gewist.
Maar door professionelen zijn gegevens altijd wel terug te halen met bepaalde programma's. Iemand vertelde mij laatst dat ie met een prog zelfs van een geformateerde HDD gegevens terug kon halen. Kan dit eigenlijk wel?

Ter info: http://skyscraper.fortunecity.com/amd/887/rescue/e_index.html

maar er zijn bedrijven die zelfs van een mechanisch beschadigde HD nog data kunnen redden.

( eigenlijk kon je beter een nieuwe topic starten voor je vraag ivm. de overzichtelijkheid)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan