Bestanden zijn zoek.

• Onderwerp starter Onderwerp starter slap
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slap

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Goededag,

Ondanks dat ik redelijk wat ervaring heb met pc's in het algemeen is dit voor mij toch een nieuw verschijnsel; het volgende doet zich voor.

Na een verse install van Windows XP pro SP2, met admin rechten, wilde ik bestanden downloaden van usenet, tot zover niks aan de hand. Er wordt netjes een download map aangemaakt, en de newsreader (Grabit) haalt de bestanden keurig op.
Ga ik vervolgens kijken in de map waarin ze zouden moeten staan, zie ik helemaal niks! Ook de mapeigenschappen vertellen me dat er 0 bestanden instaan en de map 0mb groot is. Desondanks zie ik bij 'mijn computer' dat er wel degelijk harddisk ruimte weg is op de partitie (beschreven), ter grootte van de download. Maar in de downloadmap staan ze niet.
Een zoekopdracht naar de bestanden levert niks op.

Iemand een vermoeden waar dit aan kan liggen?

Misschien door een foutje in je tempmappen met een iets andere naam? Die downloads hebben vaak een andere naam dan de omschrijving. Misschien kun je, nu je pc nog redelijk leeg is, beter zoeken naar de extensie.

Zoals ik gewend ben komen dergelijke bestanden helemaal niet in een temp map.
Ook op de betreffende partitie bestaat helemaal geen temp map.
Ik zal eens kijken of je tip om te zoeken op extensie wat oplevert, dank.
Mocht dat werken, is het me nog een raadsel waarom de downloadmappen leeg blijven...

Ondanks goed invullen vond ik een keer mijn downloads terug onder Documents and settings op de C:\ Terwijl het pad E:\enz was.

Je link verwijst naar een tutorial om Newsleecher te configureren. Ik gebruik Grabit.

De schijf die ik in Grabit heb opgegeven, klopt. De grootte van de partitie neemt af naarmate de download vordert, dus het downloaden verloopt prima. Alleen weet ik dus niet waar ie de downloads neerzet. Normaal gesproken doet ie dat in de prefix map, en die maakt ie ook keurig aan, maar die map blijft zoals gezegd leeg.
Het probleem is dus dat ik niet weet waar de bestanden blijven...

Nou, wellicht staat er iets bij de mapinstellingen niet goed, waardoor je die inhoud van de map niet te zien krijgt.
In ieder geval moeten de gedownloade bestanden ergens staan, want je schijfruimte neemt af dus ....

Succes

Alle bestanden zichtbaar maken, daar heb ik ook aan gedacht maar je vraagt je wel af wat voor een extensie die download dan heeft. :shocked:

Tot dusver, iedereen bedankt voor het meedenken!

Elisa, ik denk dat je een gouden tip hebt gegeven.
De bestanden worden opgeslagen in een andere map, de grootte klopt in ieder geval.
(\GrabIt\Cache\Articles) Dat deed ie voorheen nooit trouwens.

Nu zit ik nog met het punt dat er geen .rar extensie wordt toegekend.
De bestanden staan onder eigenschappen als 'File' met extensie.

/edit
Na wat lezen ben ik erachter dat de bestanden moeten worden omgezet mbv UUDWin.
(http://www.marks-lab.com/)

Opgelost!

Laatst bewerkt:
Mooi zo! :)
Hopelijk werkt dat programma wel met XP d.m.v.NT. Het is nogal oud zo te zien.
Succes in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan