bestandenlijst opvragen van externe locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb op een externe locatie (die ik doorgaans benader via de FTP-functie van Total Commandere) een reeks bestanden staan.
Hoe kan ik van deze locatie een bestandenlijst exporteren?
Op dit moment doe ik dat door alle bestanden te downloaden naar een subdirectory op mijn lokale harde schijf en vervolgens via dir /s/b/on >lijst.txt een lijst laten maken. Maar ik vermoed dat het eenvoudiger kan.

Wie heeft er een tip?

Vriendelijke groet,
Marianne

Kun je op die externe locatie geen zoekmachine loslaten?

Kun je op die externe locatie geen zoekmachine loslaten?

Die externe locatie is een andere (ietwat cryptische) omschrijving voor een van mijn webhostinglocaties.
Hoe moet ik daarop een zoekmachine loslaten?

Is dat geen ETP/FTP of HTTP Server?

Ik kan m'n vinger er niet goed op leggen, ik weet het niet precies.
In Total Commander is deze verbinding zichtbaar als Secure FTP.

Ja, goed, dan weet ik het ook niet. Met de zoekmachine Everything van Voidtools kun je verbinding maken met genoemde servers. Staat onder > Hulpmiddelen > Opties. Voor mij te ingewikkeld en begin ik niet aan. Lukt dat dan, kun je wellicht een directory opvragen en als csv exporteren.

Ik vraag me af of ik een juiste omschrijving heb gegeven van de externe bestandslocatie.
Bij het opzetten van de verbinding moest ik public key en private key aanmaken voor de toegang via SFTP. Binnen Everything zie ik geen optie om deze toegang te gebruiken.

Onder > Hulpmiddelen staat ETP/FTP server. Je moet denk ik een poort instellen en de rest invullen en inloggen activeren. Maar dat weet ik ook niet precies. Je kunt het zo weer verwijderen.

Meestal biedt een hosting provider alleen (S)FTP, HTTP(S).
Je kan de hosting opslag niet benaderen met andere protocollen en ook niet met Net Use (opdrachtprompt)

Laatst bewerkt:
FTP en Curl op je command prompt, werkt bij mij direct, geen extra tools of programma's nodig.
Code:
curl ftp://ftp.example.nl/httpdocs/test/ --user username:password > D:\log\overzicht.txt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan