Bestandje en map verwijderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
14 feb 2010
Ik heb hier een Vista machine met een probleem wat ik niet eerder heb meegemaakt en belangrijker nog, hoe los ik dit op.
Deze PC is niet van mijzelf, maar is hier voor een upgrade.

Er staat een map met een bestand wat ik graag verwijderd wil hebben en dit lukt niet.
Het bestand is niet te hernoemen of te verplaatsen zoals in de melding vermeld wordt.

Image4.jpg

Heb je hier wat aan?
Of dit
OEF!! Het probleem is opgelost, en het is eigenlijk heel simpel:

1 open in verkenner c:\ , (Venster A)
2 open het venster waar de probleembestanden in staan (Venster B)
3 versleep de mappen met probleembestanden (venster B) naar het venster van c:\ (Venster A)
--> naar het schijnt behandelt hij de bestandsnamen dan op een andere manier, en ja... het werkt, nooit op gedacht, maar heeeel simpel!
Bron:Nucia Forum
Nog een optie
Ga naar de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem\Win31FileSystem' . Heeft deze sleutel de waarde '1' gekregen? Dan worden alleen korte bestandsnamen ondersteund. Maak hier een '0' van om Windows wèl correct te laten werken. Pc opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Nog enkele mogelijkheden:
- in veilige modus proberen, en als het niet lukt,
- in veilige modus met opdrachtprompt, ga naar die map en doe DEL *.*
- Unlocker gebruiken

Heb je hier wat aan?
Of dit

Bron:Nucia Forum
Nog een optie
Ga naar de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem\Win31FileSystem' . Heeft deze sleutel de waarde '1' gekregen? Dan worden alleen korte bestandsnamen ondersteund. Maak hier een '0' van om Windows wèl correct te laten werken. Pc opnieuw opstarten.

Slepen lukt ook niet naar een ander venster , ik ben wel administrator en het register staat goed.

Nog enkele mogelijkheden:
- in veilige modus proberen, en als het niet lukt,
- in veilige modus met opdrachtprompt, ga naar die map en doe DEL *.*
- Unlocker gebruiken

In veilige modus lukt dit ook niet en met Unlocker ook niet.

Onder DOS is nog een goeie dat had ik nog niet geprobeerd. Dit ga ik morgen eens proberen.

Probleem is opgelost.

Lang leve Dos, we kunnen nog steeds niet zonder.

Met de Dos commando's CD naar de juiste map genavigeerd en het DEL om het bestand te verwijderen.

Bedankt voor het meedenken.

Ja ,dat had ik ook gelezen maar wachtte af of de rest zou lukken, bleek dan toch de gouden tip te zijn.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan