Bestands grootte kleiner maken met WinRar?!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sheep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheep

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Hi,

Het lukt mij nooit om met WinRar een bestand dus danig in te pakken dat de bestands grootte ook aanzienlijk kleiner wordt dan het orrigineel. Dit moet toch kunnen.

moet ik het soms eerst bewerken met een ander app?
Zie ik een instelling over het hoofd?

Thanks for the effort alvast...Grtz..:thumb:

Dat is inderdaad een kunst. En werkt niet op ale bestanden. MP3's zijn bijv. al gecomprimeerd en kunnen dus niet nog kleiner gemaakt worden.

Zoek eens op 'tutorial winrar' met google, en er komen een heleboel gidsen/handleidingen naar boven drijven. Mij lukt het ook niet echt overigens.

Maar dat het kan is een feit. Ik heb hier een bestand van 186Mb,uitgepakt is die 8.4GB (believe it or not).. Maar nogmaals, het ligt er ook erg aan wat je in de rar stopt..

Dat is idd aardig gek...!!! Gaat om een avi...die zal idd ook al klein zijn vanzichzelf.. ga op zoek naar die tutorials...I'll keep you posted...Grtz..

Sheep zei:
Gaat om een avi...die zal idd ook al klein zijn vanzichzelf..
Zelfde verhaal als met mp3 inderdaad. Een avi-bestand 'rarren' zal nauwelijk of geen effect hebben.

Tarabass zei:
Maar dat het kan is een feit. Ik heb hier een bestand van 186Mb,uitgepakt is die 8.4GB (believe it or not).. Maar nogmaals, het ligt er ook erg aan wat je in de rar stopt..

:) Oke nu ben ik nieuwsgierig, wat zit er nou precies in?

Paintje zei:
:) Oke nu ben ik nieuwsgierig, wat zit er nou precies in?

Ik wist dat die vraag ging komen. Daar zitten ps2-utilities in. Een heleboel kleine bestanden en programma's om te gebruiken op de ps2 icm harde schijf.. Ooit van iemand gedownload, maar ook hij had hem in deze staat gekregen. Ik geloofde er ook nooit echt in dat je het veel kleiner kon maken, maar dit was het bewijs voor mij :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan