Bestands locatie Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Nieuwe laptop met Windowx XP pro en Office XP pro.

Als ik bij word of exel of powerpoints werk, kan ik een standaard bestands locatie opgeven.
Om redenen zijn de mappen C:\Documents and Settings\USERNAME\Mijn documenten verplaatst naar de D: schijf.
Deze map heet nu:
D:\Documenten\USERNAME\Mijn documenten
Als je de map verplaatst van C: naar een andere partitie, gaan alle instellingen van windows daarin mee.
Als je klikt op het icoon op je buroblad "Mijn documenten" opnet die keurig vanaf D:.

Access heeft die instellingen niet ??
Als ik in access een nieuw document open, maakt ie in C: de volgende map weer aan:
C:\Documents and Settings\USERNAME\Mijn documenten

Hoe kan ik dit wijzigen?
 
Je kan dit veranderen bij Extra -> Opties -> Algemeen ->Standaarddatabase map.
 
Dank je wel vanzwam, dat werkt inderdaad.
Alleen moest ik daarvoor wel eerst een flauwekul document openen.
Anders was de tab "opties" niet aanklikbaar.

Dus 4x document aanmaken, instellingen wijzigen, document verwijderen.... (laptop heeft 4 accounts)
Beetje omslachtig t.o.v. de rest van Office.

Maar ok, het werkt, en dat is belangrijk.
Thanx :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan