Bestandsbijlagen toevoegen aan records in de database

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Beste

Ik heb op Deze pagina een handleiding gevonden om een bestandsbijlage toe te voegen aan een record.

Dit is ook gelukt!

Maar nu krijg ik in mijn formulier wel het veld bijlage maar dan krijg ik een pictogram van de eerste bijlage te zien, ik heb 3 bijlages. Kan ik dit ook instellen als een lijst, dat ik alle 3 de bestandsnamen onder elkaar zie als tekst?

De link die je hebt geplakt werkt niet, dus ik kan niet precies zien wat je hebt gedaan. Mijn eerste vraag is dus: hoe sla je de bijlagen op? In een aparte tabel, of heb je een aantal velden aangemaakt voor de verschillende bijlagen?

Volgens Microsoft, de pagina die je zelf hebt aangegeven, kun je bladeren door je bijlagen:

Door de bestandsbijlagen bladeren

Opmerking De stappen in dit gedeelte hebben betrekking op formulieren en rapporten.

Open het formulier of rapport waarop de bijlagen worden weergegeven.
Ga naar de record waarin zich de bestandsbijlagen bevinden.
Klik op het besturingselement voor de weergave van bestandsbijlagen.
De miniwerkbalk wordt weergegeven.

Blader door de bestandsbijlagen door op de pijltoetsen Vorige (links) en Volgende (rechts) te klikken. Als u de namen van de bestanden wilt weten, klikt u op de knop Bijlagen weergeven om het dialoogvenster Bijlagen te openen. De namen van de bestanden worden vermeld in de lijst Bijlagen.

Heb je daar niet genoeg aan? Microsoft geeft ook aan, dat de bijlagen in een verborgen tabel worden opgeslagen. Je kunt verborgen objecten zichtbaar maken, zodat je ook de systeemtabellen ziet. Ik denk, dat je de tabel met Bijlagen dan wel kunt koppelen aan je query, en vervolgens aan een meervoudige keuzelijst of zo. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar in die lijn zou ik het zelf zoeken.

Klopt inderdaad,

Maar ik wil eigenlijk in een oogopslag zien (in het formulier) welke bijlages er allemaal bij zitten. Zonder dat ik het menu bijlage moet oproepen.

Ik heb gisteren mijn eigen tip eens opgevolgd, en ben in de systeemtabellen gaan snuffelen, maar jammer genoeg kwam ik geen bruikbare gegevens tegen. De systeemtabellen zijn wat anders ingericht dan in <2007, en het lijkt er op, dat de gegevens voor de bijlagen in een versleutelde tabel staan. Ik hoop voor je dat ik mij vergis, en dat iemand wel een oplossing aandraagt, maar mijn 2007 kennis houdt hier wel zo'n beetje op. Als ik gelijk heb, kun je de gegevens dus niet lezen, en dus ook niet in een tekstvak of keuzelijst zetten. Maar wie weet, is er wel een oplossing...

OctaFish,

Geen probleem iedereen kan zich vergissen.
Het is jammer maar goed, waarschijnlijk kan het dan niet.
Of ik moet OLE-objecten aanmaken net als in <2007 maar dar wordt het niet netjes op als je dan 3 en dan 4 opjecten heb.

Bedankt en wellicht heeft er iemand anders nog een oplossing.

Je kunt ook bestandslocaties opslaan in een tabel en vervolgens met de functie "FollowHyperlink" de bestanden vanuit je databse openen. Klein voorbeeldje toegevoegd.

Misschien een idee en kun je er wat mee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klopt, handig :thumb:

Alleen de regel, voor het toevoegen van een bestand ontbreekt in jou voorbeeldbase.
Je uitleg is helder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan