• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

drholly

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
ik laat vanuit een excel cel iets uit een andere spreadsheet halen. Kan ik vanuit de formule ook controleren of deze andere spreadsheet daadwerkelijk bestaat? zoiets als =alsbestaat(c:\tests.xls;dit;dat)

ik laat vanuit een excel cel iets uit een andere spreadsheet halen. Kan ik vanuit de formule ook controleren of deze andere spreadsheet daadwerkelijk bestaat? zoiets als =alsbestaat(c:\tests.xls;dit;dat)

Misschien:

=ALS(IFOUT(jouwformule);"";jouwformule)

Toegegeven, dit is geen waterdichte controle en ook niet specifiek voor het bestaan van een werkblad. Je kan ook met een User Defined Function werken, maar dan zal je ze moeten programmeren.

Laatst bewerkt:
Nadeel van deze manier is dat ik niet in het voren al verwijzigen naar dit bestand kan maken

Beste Dolly,

Als ik jouw Nederlands goed begrijp, zeg je precies het verkeerde. Via de formule zoals Wigi 'm opbouwt, kun je wèl verwijzen naar nog niet bestaande bestanden. Er wordt dan immers niets getoond.
Bij het openen van het bestand moet je overigens wel aangeven dat koppelingen bijgewerkt dienen te worden.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan