Bestandsdeling niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey282

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo allemaal,

ik heb een waarschijnlijk simpele doch dringende vraag. Ik ben er al enkele dagen mee aan het sukkelen en ik kom er maar niet uit.

Ik heb op mijn computer een harde schijf die ik wil delen met mijn laptop, aangezien de USB-poorten van mijn laptop defect zijn en ik bestanden op deze manier toch kan overzetten.

Nu is het zo dat ik de computer en de laptop beide in dezelfde werkgroep heb gezet die ik een eigen naam heb gegeven. Natuurlijk hebben ze allebei dezelfde naam. Ook is op beide systemen Bestands- en printerdeling ingeschakeld.

Op de laptop zie ik alleen de standaard gedeelde mappen, op de computer zie ik alleen de schijf die ik gedeeld heb en die zit natuurlijk intern in de computer.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de schijf toch kan delen? Hij is ook niet onzichtbaar gemaakt of iets dergelijks. De systemen kunnen overigens wel naar elkaar pingen.

Het gaat hierbij om 2 systemen die beide Windows XP Pro gebruiken, de laptop heeft SP2, de computer SP3. Beide computers hangen in een draadloos netwerk. De router is een Sweex LW050v2.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kijk hier en hier voor zaken die je zouden kunnen helpen.

Overigens zie ik vaak dat de problemen liggen aan de firewall-programmatuur op de computer(s). Kijk daar zeker even goed naar (schakel die (bijv.) tijdelijk uit e.d.)

Tijs.

Het is al gelukt, ik was vergeten om de firewall op de computer in te stellen. Stom stom :o

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan