Bestandsextensie .drpfxac

Status
Niet open voor verdere reacties.

born0091

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo allen,

Heb een virus gehad, via een op het oog legale email van Intrum, dit is professioneel verwijderd, maar heeft toch veel van mijn bestanden onbenaderbaar gemaakt. Deze zijn n.l. overgezet naar een .drpfxac bestandsextensie. Kan hier niets op internet van vinden, kan deze bestanden dus helemaal niet openen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Lijkt mij van niet (wel even afwachten wat anderen nog evt. schrijven): Bijna zeker heb je met Ransomware te maken gehad, dus werd de inhoud van het bestand versleuteld en krijgt een extensie zodat je meteen duidelijk is dát het versleuteld is.
Dus de extensie doet er dan niets aan toe: Zonder backup, Vorige versies of gewoon betalen aan en de ontsleutelsoftware van de ransomware maker krijg je je bestanden niet leesbaar/bruikbaar terug.

Tijs.

Lijkt inderdaad op ransomware. Is zoals gezegd niks meer aan te doen. Betalen aan de makers zal niets uithalen, want die gaan die versleuteling echt niet opheffen.

Bedankt voor het meedenken, had ook hetzelfde idee, maar misschien is of was er iemand met een oplossing. Veel documenten heb ik nog als bijlage bij bewaarde emails, veel foto's op een externe schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan