Bestandsextensie in mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrisj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik heb geen idee hoe het kan, maar sinds kort staat in alle mappen achter alle bestanden de bestandsextensie in de bestandsnaam. Dus als ik de weergave op lijst zet, staat overal: "episode 1.avi", "episode 2.avi". Ik heb dit nog nooit gehad en vind het bijzonder irritant omdat ik een foutmelding krijg als ik de bestandsnaam wil wijzigen en dan de extensie probeer weg te halen: "Door het wijzigen van de extensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar".
Als ik de extensie dan alsnog verwijder weet mn pc niet meer met welk programma het bestand geopend moet worden.

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Start, configuratie scherm, (Klassieke weergaven) Mapopties, tabblad weergave
OF
Start, configuratie scherm, (Moderne weergaven) Vormgeving aan persoonlijke voorkeuze aanpassen, Mapopties, tabblad weergave

het 7e vinkje van boven aanzetten "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

PS.
Niet zomaar de naam gaan aanpassen van een bestand om de bestandsextensie weg te halen,
Want dan weet Windows niet meer wat voor bestand het is! waardoor Windows niet meer het juiste programma kan openen om het bestand te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan