Bestandsextensie weergave verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

Ik vind het erg prettig om de bestandsextensies zichtbaar te hebben in mijn windows verkenner.
Telkens wanneer ik dit via map- en zoekopties>>weergave uit zet veranderd dit na enige tijd weer, het vinkje staat er dan gewoon weer (Extensies voor bekende bestandstypen verbergen)
Ik weet niet op welk moment dit weer terug gezet wordt, ik heb zojuist ge-reboot maar de extensies zijn nog gewoon zichtbaar.

Ik gebruik Windows7 Professional.

Iemand enig idee ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Wellicht Windows updates en/of (indien in domein) Groepsbeleid?

Overigens zou je (indien NIET in domein of geen groepsbeleid in AD) kunnen kijken of je m.b.v. lokaal groepsbeleid het permanent kunt regelen. Per slot heb je Prof, dus lokaal groepsbeleid is mogelijk. :)

Tijs.

Heb idd ook aan groepsbeleid gedacht.
Ik beheer hier zelf het domein en er is geen GPO actief die ervoor zorgt dat de extensies onzichtbaar worden.
Ik heb er juist 1 (voor XP) ingesteld om te zorgen dat ze zichtbaar zijn in het gehele domein.

Na een gpupdate /force zijn mijn extensies nog steeds zichtbaar dus er is iets anders wat ze (na een bepaalde tijd) onzichtbaar maakt.

Liever weet ik wat de oorzaak is dan een work-a-round.
Evengoed bedankt hoor voor het advies/oplossing :)

Groeten Marcel

Zie dat ik ook Windows updates als mogelijke oorzaak heb genoemd. :)
Houd dus in de gaten of het gebeur(de) na Windows updates.
Voorbeeld: Bij ons was op servers (na Windows updates) opeens weer de Windows firewall actief etc., terwijl we die juist hadden uitgeschakeld...

Tijs.

Hmmmmm, ik zal er eens op letten.
Wanneer ik dan met een GPO dit instel dan zou het niet meer mogen gebeuren.

Wordt vervolgt.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan