bestandsextenties zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hoi,

Ik zoek een progje die mij kan vertellen welke types bestanden er in een directory staan.

De reden is dat Verkenner en WinAmp mij verschillende aantallen tonen wat betreft mijn muziekbestanden. Volgens Verkenner heb ik 7439 mp3's, volgens WinAmp zijn het er 7483.

Ik heb in Verkenner ook al gezocht naar .ogg en .wmv maar die schijnen er niet te zijn.

Iemand een suggestie?

Start > zoeken > afbeeldingen, muziek of videobestanden > Muziek.

Daarna even sorteren op type.

Zoek ook eens op M3U, dat is het format van de speellijsten van Winamp en zouden door Winamp meegeteld kunnen worden.
En compleet: zoek ook op WPL, de speellijsten van WMP (maar die zal Winamp niet meetellen, hoewel...)

Kan je ze in winamp niet op type sorteren ?

2 stuks m3u gevonden. Een verwees naar 6 mp3's. één naar geen enkele. Beide m3u's zijn verwijdert, geen effect. Geen .wpl aangetroffen

Ik heb in alle bestanden en mappen (ook verborgen) laten Zoeken op .mp3. Ik krijg dan, behalve mijn "echte" muziekstukken,(tracks van CD's of gedownload), ook allerlei systeem mp3's, HP, Memory Disk, audio. Stukjes geluid die ik in muziekbewerkenprogramma's gebruik, en nog zowat. Heb je in de kolommen van je zoekresultaten ook omvang geselecteerd? Dan zie je ook al gauw of het een muzieknummer is, of een muzieksnipper.

Welke versie van WinAmp?

In WinAmp 5.2 kun je een tweetal handige functies gebruiken...

ALT + DELETE = Remove missing files from playlist
en
SHIFT+ DELETE = Remove duplicate entries

Wellicht staan er wat loze bestanden in je playlist... Die haal je met die functies er uit

(Een waarschuwing is bij deze op zijn plaats: Het duurt best lang voordat hij klaar is met een van de functies. Daar bij komt dat het lijkt alsof WinAmp vast zit maar dit is dus niet het geval.)

die laatste opmerking over omvang, daar kan ik wel wat mee denk ik. De kleinste mp3 is Sweet Thingsaluhpcy van The Waterboys. 150kb en die is een paar seconden lang, die klinkt niet alsof het zo hoort. Verderop heb ik Sen Dog van Everlast. Duurt 15 seconden, 305kb en die klopt weer wel.

Ik denk dat het probleem hem daar dus in zit, alleen zal ik het dan alsnog één voor één moeten beluisteren en evt weggooien.

Alvast bedankt

@Tha Devil:

Beide opties zijn mij bekend en doorlopen. Geen verschil

Een track van 15 seconden, dat klopt wel hoor. En het kan nog gekker, "Nee da's niks" van De Raggende Mannen duurde maar 8 seconden en die is ooit als single uitgebracht. Heeft de hitlijsten nooit gehaald omdat de minimale lengte van een single dacht ik 2 minuten moet zijn, maar toch...

Hier de bewuste Everlast (rar)

@Boeing;
Waarom haal je je laatste comment nou weg? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan