Bestandsindeling komt niet overeen met de bestandsextensie Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvinvb

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Een goedemiddag,

Mijn vriendin stuit op het probleem dat ze bestanden van school niet kan openen.

Ze krijgt de volgende foutmelding; "Word kan het bestand niet openen omdat de bestandsindeling niet overeenkomt met de bestandsextensie"

Ik heb al een beetje gezocht op Google maar kan niet echt ergens een eenduidig antwoord vinden. Heb wel een servicepakket van office gevonden maar deze werkte ook niet.
Ik heb geprobeerd het op meerdere pc's t openen welke allemaal in bezit waren van Office 2010.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Met vriendelijke groet,

Melvin

Tsja, dan contact zoeken met school voor:
a. Welk programma de school voor ogen had om de bestanden mee te openen.
b. Indien a. tóch Microsoft Word is: Navragen of de school zelf die bestanden wel kan openen met Word, zodat ze (hopelijk) achterhalen wat er mis is aan de bestanden en/of de extensie van die bestanden.

Is voor ons namelijk koffiedik kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, ook omdat je de bestanden op meerdere pc's geprobeerd hebt en ze op allen hetzelfde probleem geven.
Overigens (dat is zeer theoretisch en negatief gedacht en hopelijk niet het geval) zou het kunnen zijn dat de bestanden versleuteld zijn door ransomware op de pc van je vriendin.

Tijs.

Op het moment weet ik in ieder geval wel hoe ik het bestand kan openen....

Door simpelweg .docx te veranderen in .doc kan ik het ineens wel openen?
Vind dit een beetje vreemd. Heb dit probleem zelf ook nog nooit gehad.

Is dit op een makkelijkere manier op te lossen?
De laptop bevat windows 8 met office 2010

Alvast bedankt voor de reacties en moeite! :thumb:

Met vriendelijke groet,

Melvin van Berkel

Hoi,
Je had de extensie niet vermeld:(
Hier een woordje uitleg:
Doc is een ouder bestandstype van Microsoft Office word. De laatste versie die deze gebruikt is Microsoft Word 2003. de volgende versie (2007) gebruikt docx (je kan met 2007 ook onder doc opslaan). Het verschil tussen Doc en Docx is dat Docx minder ruimte op een hardeschijf nodig heeft. Men heeft docx ingevoerd omdat er een aantal nieuwigheden in office 2007, zoals opmaak, effecten, en andere, deze zou je niet kunnen openen met office 2003, dus hebben ze een nieuwe standaard gemaakt.
Conclusie: De school gebruikt een word versie vanuit het stenen tijdperk, maar ja met besparingen ed kan je moeilijk iets anders verwachten.
Blij dat uw probleem is opgelost.:)
Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan