• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsindeling ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cathelijn

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
hallo,

na het plaatsen van een nieuwe harde schijf in de computer die hier als server gebruikt wordt en het terugplaatsen van de data, kan ik 1 bestand niet meer openen. Vergelijkbare bestanden wel, maar net deze geeft de melding: bestandsindeling (en dan een rechtopstaand streepje) ongeldig.
Wat kan ik doen om deze map toch te openen?

Alvast bedankt,
Cathelijn

Gaat het om een Excel bestand?
De andere bestanden zijn ook Excel?
Kan je het hier plaatsen?

ja dit zijn allemaal Excel bestanden. Ik kan het niet uploaden omdat ik daarbij ook de melding ongeldig bestand krijg :confused:

Cathelijn

zippen? Ja dat zal ik maandag gaan proberen als ik weer op mijn werk ben.

Alvast bedankt voor je moeite,
Cathelijn

Ik ben wat aan het knutselen geweest, maar ik krijg 'em ook niet open.:confused:
Wellicht dat je een oudere backup hebt die nog te openen is.

Beste Cathelijne en anderen,

Het bestand is hexadecimaal wel te openen, maar daar kan ik weinig mee Ik zie wel dat het bestand drie werkbladen bevatte Blad1, Blad2 en Blad3 en dat Age de Boer het gemaakt heeft.
Ik heb vanuit een ander bestand koppelingen gelegd, maar krijg wederom de melding dat de indeling ongeldig is.Het lijkt er op dat het bestand behoorlijk corrupt is geworden.
Via Notepad of Textpad kun je het bestand openen, maar of je er dan ook iets zinnigs mee kunt betwijfel ik. Ook met Excelviewer 2003 vanaf: http://www.microsoft.com/downloads/...f4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&displaylang=EN, lukt het me niet :-(

Een backup lijkt mij de beste optie, maar via:
http://www.dotxls.com/excel-recovery/41/
kun je ook nog e.e.a. proberen.

9:44 uur: Helaas, ook in de safemode krijg ik het bestand niet geopend.

Succes,

Richard

Laatst bewerkt:
ontzettend bedankt voor de moeite allemaal! Helaas lijkt het dus einde verhaal voor dit bestand. Gelukkig heb ik nog een backup van 'slechts' twee weken oud.
Dan ga ik die maar weer up to date maken....

Ik blijf het wel vreemd vinden dat dit bestand het heeft begeven en alle vergelijkbare bestanden wel geopend kunnen worden...

Groeten,
Cathelijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan