• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandslocatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonKVVS

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Is het mogelijk om de bestandlocatie automatisch in het betreffende document af te drukken??

Hoi Ton,

Twee mogelijkheden:
- In de printuitdraai:
Bestand -> Pagina-instelling -> Kop/voettekst
Kies voor knop aangepaste voettekst

Je kunt nu een voettekst invullen in 3 gebieden in de voettekst. Bovendien zijn er een aantal standaard mogelijkheden, zoals paginanummer, datum en bestandsnaam.

- In een cel:
=cel("bestandsnaam")

Jeroen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jzeedijk
Hoi Ton,

Twee mogelijkheden:
- In de printuitdraai:
Bestand -> Pagina-instelling -> Kop/voettekst
Kies voor knop aangepaste voettekst

Je kunt nu een voettekst invullen in 3 gebieden in de voettekst. Bovendien zijn er een aantal standaard mogelijkheden, zoals paginanummer, datum en bestandsnaam.

- In een cel:
=cel("bestandsnaam")

Jeroen

Bedankt voor je reactie Jeroen.

Deze 2 mogelijkheden voor het melden van de bestandsnaam in het document zijn mij bekend, het gaat mij echter om het pad, dus b.v. C:/Mijn documenten/Diverse/bestandsnaam.

Het gaat mij erom dat ik het betreffende bestand snel in de computer kan terugvinden.

Hoi Ton,

Ik begrijp je denk ik niet helemaal.

Als ik in mijn huidige spreadsheet =Cel("bestandsnaam") zet dan is het resultaat:
C:\Excel\[test.xls]Blad1
Dus compleet met het pad.

Dat is toch wat je wilt?

Alleen als een nieuw bestand nog niet is opgeslagen, dan blijft de cel leeg.

Ook bij de pagina-instelling kun je het pad erbij afdrukken.

Jeroen

Geplaatst door jzeedijk
Hoi Ton,

Ik begrijp je denk ik niet helemaal.

Als ik in mijn huidige spreadsheet =Cel("bestandsnaam") zet dan is het resultaat:
C:\Excel\[test.xls]Blad1
Dus compleet met het pad.

Dat is toch wat je wilt?

Alleen als een nieuw bestand nog niet is opgeslagen, dan blijft de cel leeg.

Ook bij de pagina-instelling kun je het pad erbij afdrukken.

Jeroen

OK, bedankt Jeroen, ik had het inderdaad gedaan in een nog niet opgeslagen bestand en dan is het pad uiteraard nog niet bepaald. Hiermee opgelost, thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan