Bestandsmap niet verwijderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

agmwesten

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Geachte help mij-ers,
Ik kan een map die ikzelf aangemaakt heb niet verwijderen. Ik heb Total Commander en East Tec Eraser, maar geen van beiden is in staat de map te verwijderen. In de map zit 0 bites in. Wel beschikt die over 15 bestanden die 0 bites bevatten.
Wie weet?? B.v.d.

Geplaatst door agmwesten
Geachte help mij-ers,
Ik kan een map die ikzelf aangemaakt heb niet verwijderen. Ik heb Total Commander en East Tec Eraser, maar geen van beiden is in staat de map te verwijderen. In de map zit 0 bites in. Wel beschikt die over 15 bestanden die 0 bites bevatten.
Wie weet?? B.v.d.
uhm...zitten der ook nog bestanden in, die nog geopend zijn (op voor- of achtergrond)
of anders us in veilige modus opstarten...en dan die map verwijderen

Re

Bedankt voor het snelle reageren. Heb ook al in veilige modus geprobeert.
Geen succes.

re

Bedankt voor de reactie. Toch kan ik het bestand niet verwijderen. Het geeft error en geeft te kennen "kan geen toegang krijgen,pad is te lang of kan opgegeven bestand niet vinden.
Groetjes

Ahum das kras, heb je al gescand? op spyware,virussen en of trojans?
Kijk anders een bij de processen wat er allemaal actief is en probeer uit te vinden wat er allemaal nodig is?
Wat heb je als laatste geïnstalleerd?
BiGWXXL

Heb je het al via CMD geprobeerd? Of anders de harde manier: booten met bootdisk naar DOS (ongeschild :)) en dan verwijderen. Als je het op die manier doet kijk dan wat voor attrib de map heeft. Dat kan je trouwens sowieso wel doen: misschien staat hij wel op RO of S.

re:oplossing

Allemaal bedankt, de oplossing staat hier beneden.
Groetjes en bedankt voor de moeite.
--------------------------------------------------------------------------------

Probeer eens een dosbox te openen, en dan het volgende commando:
Code:
del /F /S [top_dir_naam]

en dan voor [top_dir_naam] natuurlijk de bovenste directory invullen van de boom die je wilt verwijderen. Wees er wel zeker van dat je alles in die boom kwijt wilt, want (als het lukt tenminste) alle files en subdirectories in die boom zullen verwijderd worden!

Zorg er van tevoren ook voor dat geen enkel programma nog een file of een directory in die boom open heeft staan, anders lukt het nog steeds niet. Als je daar helemaal zeker van wilt zijn kun je dus het beste alle progs maar even uitzetten om een zo kaal mogelijk systeem over te houden. Ik weet niet of het met XP nog mogelijk is om in DOS mode te starten, zo ja dan zou dat de beste manier zijn denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan