Bestandsmap wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
70
Hallo allemaal,

ik heb net bestanden van een USB-stick geknipt en geplakt op mijn bureaublad.
Enkele bestandsmappen worden nu niet meer herkend en hebben een blanco icoontje en "bestand" als type.
Wanneer ik er op dubbelklik, komt het bekende dialoogvenstertje met de vraag met welk programma ik dit type bestand wil openen.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Pouletten
 
Misschien handig om iets specifieker te zijn.

Je schrijft eerst dat je "bestanden" hebt geknipt en geplakt.
In de volgende regel schrijf je "Enkele bestandsmappen...... "

Als het dialoogvenster om een programma vraagt en je hebt op een bestand geklikt voordat dat venster kwam, wat voor bestand is dat dan / met welk programma gemaakt?

Graag méér informatie.
 
Beste gast0225,

Misschien dat ik het wat duidelijker kan omschrijven.
Op een usb-stick had ik een map "foto's" met onder andere daarin de map "vakantie" en in deze map stonden vervolgens de foto's en video's.
Ik heb de hele map "foto's" gekopieerd. Alle mappen die in deze map stonden zijn goed gekopiëerd, behalve de map "vakantie". Deze heeft nu als type "bestand" en ik kan hem niet meer openen en dus de foto's niet meer kan zien.
Hoe kan het dat windows het niet meer herkent als map? de grootte van het bestand is wel 2gb...
g
 
Spul van de harde schijf verwijderen en opnieuw vanaf de usb stick kopiëren.
 
Ja, dat leek mij ook een top-oplossing. Ware het niet dat ik de bestanden geknipt en geplakt heb. Met andere woorden: ze staan niet meer op de stick :(
Ik voel mij heel stom
 
Heb je mijn handtekening gelezen.........................

Download dit tooltje en probeer de mappen en bestanden op de usb stick te herstellen.
 
ja, ik heb het gelezen. Ik wilde de bestanden op mijn computer zetten, om ze daarna op mijn externe harde schijf te zetten. Helaas mocht het niet zo ver komen :(
Kan ik hier uit dus opmaken dat het jammer, maar helaas betekent? :(
 
Ehh, 2e regel in mijn vorige bericht GOED gelezen (EN geklikt op het blauw geschreven woordje "dit")?
 
oh, oeps, ik denk dat ik een bril nodig heb. Ik heb dat zinnetje totaal over het hoofd gezien. Thnx!!
 
Mooi dat het is gelukt. Misschien wil gast0225 nog even naar het onderstaande kijken of dat dan inderdaad een oplossing kan zijn.

Ik lees op internet een ingewikkelde en lange oplossing maar onderstaande is eenvoudiger. Ik begrijp het zelf niet helemaal 100%. Mogelijk kan gast0225 dat beoordelen.

The reason is unknow to me but the fact is that folder are not actually converted into file. The exe files of each folder name are created and folder are set hidden.

I recovered my folders by setting their attributes unhidden.

Follow these steps:

Click start--->Run

Type CMD----> press enter

Change driver by typing drive letter following ":" symbol now set folder attributes as below example:

attrib My Document -s -h

here you can replace "My Document" folder name with yours...

Je zou dan naar de schijf moeten gaan


Voorbeeld

C:\Windows\System32>cd\

C:\>E:

E:\>cd Foto's

E:\Foto's>attrib Vakantie -s -h
 
Zou ook een oplossing kunnen zijn. Enigste dat ik mis is dat er niet geadviseerd wordt om een commandprompt als administrator te openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan