• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnaam al bekend, overschrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boppe

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Ik gebruik nu onderstaande code, maar wanneer het bestand als PDF bewaard moet worden en wordt opgeslagen, is er geen controle of het bestand al bestaat of niet. Momenteel overschrijft het zondermeer een bestaande .pdf file met dezelfde naam.

Hoe kan ik nu hierop een controle laten doen.
Iets in de trend van: Dit bestand bestaat al, wil je het overschrijven of opslaan onder een andere naam.
Ik kon het hier niet zo snel vinden.

Code:
Sub PdfMaken()
Dim Pad As String
   Dim BestandsNaam As String
   Pad = ActiveWorkbook.Path + "\"
   BestandsNaam = ActiveSheet.Range("e4").Value
   ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad + BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

Alvast tige dank

kijk naar de antwoorden op je vraag op Office Form.

Laatst bewerkt:
kijk naar de antwoorden op je vraag op Office Form.
Hier kwamen ze met de oplossing:
Code:
Sub PdfMaken() 'met controle 
Dim Pad As String 
   Dim BestandsNaam As String 
   Pad = ActiveWorkbook.Path + "\" 
   BestandsNaam = ActiveSheet.Range("e4").Value 
   If Not Dir(Pad & BestandsNaam) = Empty Then 
       If MsgBox("Het bestand " & BestandsNaam & " bestaat al in " & vbCrLf & Pad & vbCrLf & "Wil je dit bestand overschrijven?", vbExclamation + vbOKCancel, "Bestand bestaat al!") = vbCancel Then Exit Sub 
   End If 
   ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Pad + BestandsNaam, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True 
End Sub

Ieder bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan