Bestandsnaam en variabelen URL verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hallo,

Ik maak een website in html/php. Bij andere websites zie ik vaak dat bestandsnamen van pagina's binnen de websites en meegestuurde variabelen niet in de url te zien zijn. http://www.marktplaats.nl/ is hier een mooi voorbeeld van. Wat je ook aanklikt er blijft altijd http://www.marktplaats.nl/ in je browser staan.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb op verschillende forums zitten zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden.

BVD!!

Je maakt 1 hoofdpagina, daar zet je een tabel met 1 cel in.
Daar laadt je dan je pagina's in.
Binnen die cel kan je dan ook nog wel een tabel zetten. zodat je met menu's e.d. kan werken.

Bedankt voor de reactie, maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde denk ik...

Als je het zo doet dan moet je toch nog steeds variabelen meegeven in je url die gewoon zichtbaar zijn? Sowieso een variabele die aangeeft die aangeeft welke pagina er geladen moet worden en daarnaast nog veel meer variabelen die binnen mijn website gebruikt moeten worden.

Ook wil ik graag dat mijn beginpagina gewoon een .html pagina is, omdat dit beter is voor SEO.

groeten,

Floris

Als je normaal in je adresbalk hebt staan.

www.voorbeeld.com
Daar zet je 1 cel in die als Source heeft"www.voorbeeld.com/index.html" Maar dat zie je dan niet in je adresbalk staan, omdat je hoofdpagina www.voorbeeld.com is.
Op die Index.html pagina kan je dan een menu, een top en een body maken bijvoorbeeld.

killermenace zei:

www.voorbeeld.com
Daar zet je 1 cel in die als Source heeft"www.voorbeeld.com/index.html" Maar dat zie je dan niet in je adresbalk staan, omdat je hoofdpagina www.voorbeeld.com is.
Op die Index.html pagina kan je dan een menu, een top en een body maken bijvoorbeeld.
Frames dus ;)

killermenace zei:

www.voorbeeld.com

Ok, maar hoe ga ik dan dus met links om naar andere pagina's binnen mijn website? Hoe geef ik aan dat er binnen die tabel een andere pagina moet worden geladen en hoe geef ik in dat geval variabelen mee?

Nogmaals bedankt!

hallo is er nog iemand die me antwoord kan geven? Ik heb het antwoord nog steeds niet, maar zit er nog wel erg om verlegen:confused:

flbos zei:
hallo is er nog iemand die me antwoord kan geven? Ik heb het antwoord nog steeds niet, maar zit er nog wel erg om verlegen:confused:
Probeer het eens met frames :)

Het probleem met frames is dat dit weer niet ten goede komt voor de resultaten in zoekmachines. Ik wil graag zonder frames werken. Het lijkt mij toch dat sites als marktplaats.nl dit ook doen om zo goed mogelijke resultaten in zoekmachines te behalen?

Marktplaats werkt ook met frames.

gooi dit in google
ford marktplaats.nl 1998
zie wat voor naam er verschijnt.
In Marktplaats is een script om altijd de gehele site te laten zien, alle frames.
Alleen bij een zoek resultaat heb je wel een lang url.

:cool:

Bedankt voor de hulp:thumb: , ik zal eens wat naslagwerk gaan doen!

Eén vraag heb ik echter nog (vergeten bij vorige post, sorry): Mocht ik toch besluiten om met frames te werken dan komt dit mijn positie in zoekmachines niet ten goede toch. Tenminste ik lees altijd dat zoekmachines niet met frames om kunnen gaan. Een site als marktplaats gebruikt (begrijp ik nu) frames, maar komt toch zeer hoog terug in Google. Hoe zit dit nu precies?

zoekmachines kunnen wel met frames omgaan, maar ze vinden de child paginas los.
Dat betekend dat je slechts delen van de pagina voorgeschoteld krijgt.
Je zal daarna dus ook weer een scriptje in moeten bouwen dat de parent weer om de child heen bouwt (precies wat marktplaats doet overigens)

Dat marktplaats bovenaan staat komt omdat ze
1. betalen
2. enorm bekend zijn
3. veeeeeel andere pagina's er naar toe linken (en daar kijkt google naar)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan