bestandsnaam pdf-bestand uit de inhoud ervan halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjansen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Goedemiddag,

Ik scan voor mijn werk elke dag een x aantal pakbonnen in.
Deze sla ik dan op in een bepaalde map 'scan-02'.
Vervolgens moet ik alle bestanden bij langs om de bestandsnaam aan te passen.
Deze luidt het ordernummer dat op de pakbon staat. Dit ordernummer staat altijd op dezelfde positie op de pakbon.
De naam van zo'n bestand wordt dan bijvoorbeeld: '37321.pdf'.

Ik vroeg mij af: is het mogelijk om via php of iets anders deze handeling van bestandsnamen aanpassen automatisch te laten gebeuren?
Het moge duidelijk zijn dat ik een volledige leek ben op dit gebied.

Alvast bedankt!

Ik begrijp iets niet.
Als ik even logistiek met je mee mag redeneren?

- er ligt een pakbon naast je, die pak je en legt 'm onder de scanner
- als de scanner 'm heeft gescand, dan moet je aan het eind van het scanproces een naam aan het bestand geven
- waarom geef je de scan die opgeslagen gaat worden op dát moment niet de 'ordernaam', i.c. het nummer waar je het over hebt i.p.v. scan-02 o.i.d?
- het feit dat je 'm na het scannen in een map op gaat slaan, betekent dat je 'm in het scherm hebt staan en alvorens de opslag te bevestigen, de standaard voorgestelde naam simpelweg
naar eigen believen kunt aanpassen (Toch?)
- dat scheelt je ook nog eens tijd, want elke scan(order) hoef je nu maar 1 keer te 'behandelen'.

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie!

Zoals je het proces beschrijft is het nu.
Ik zou alleen graag willen dat ik alle pakbonnen in een keer in de scanner kan doen, waarvan hij van elke pakbon een document maakt, die automatisch opslaat in een map, waarna hij middels een bepaald script de juiste bestandsnamen gaat geven. Dus elk bestand krijgt dan het ordernummer van de pakbon als bestandsnaam.

Vooral als je bijvoorbeeld 20 pakbonnen handmatig een naam moet geven, en een voor een in moet scannen is het een tijdrovende kwestie.

Heb ik e.e.a. verduidelijkt?

ja, maar je moet ze toch 1 voor 1 inscannen en dan opslaan? Dat gebeurt toch niet automatisch of begrijp ik het nu verkeerd?

Hoor van TS wel als het anders is, maar met een sheetfeeder werkt dat niet. Dan scant hij alle bonnen in 1 keer naar 1 PDF document. Stop je er steeds maar 1 vel in dan blijf je lopen. Dus automatisch een naam geven zou dan wel handig zijn.

Er bestaan wel oplossingen. Bijv. van Kofax. Met dergelijke software kun je volledige formulieren digitaliseren.

Ik denk dat RogerS mij begrijpt.
Ik ga er na het weekend mee verder, omdat ik nu geen tijd heb.
Tot zover in ieder geval al bedankt voor het meedenken!

Ik ga me voorlopig eerst even focussen op de oplossingen van Kofax. Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan