Henk Varossieau
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2007
Hallo,
Ik heb een leuke vraag waar ik zelf niet uitkom.
We gaan nieuwe sheets maken en ze zijn dus nog niet klaar maar,
Diverse werknemers vullen weekbriefjes in Excel in. Deze bestanden krijgen een naam zoals: Piet_week_36.
Daarin staan de dagen van die week, de gewerkte uren en de totaal gewerkte uren.
In een verzamel sheet moeten de uren per week worden opgeteld.
Dus wil ik in verschillende sheets via "verticaal zoeken" de weektotalen van de betreffende medewerkers krijgen achter het veld "totaal".
In de zoekterm verticaal zoeken moet dus staan:
VERT.ZOEKEN(C4,[piet_week_36]Blad1!$A$1:$B$7,2,ONWAAR)
Nu wil ik "piet_week_36" laten samen stellen uit het verzamelbestand:
week 36 totaal
week 37 totaal
week 38 totaal
week 39 totaal
week 40 totaal
week 41 totaal
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat we een "verticaal zoeken" opdracht krijgen waar het weeknummer automatisch in de code wordt geplaatst en zodoende in het juiste weekbestand wordt gezocht?
Wie o wie...
Ik heb een leuke vraag waar ik zelf niet uitkom.
We gaan nieuwe sheets maken en ze zijn dus nog niet klaar maar,
Diverse werknemers vullen weekbriefjes in Excel in. Deze bestanden krijgen een naam zoals: Piet_week_36.
Daarin staan de dagen van die week, de gewerkte uren en de totaal gewerkte uren.
In een verzamel sheet moeten de uren per week worden opgeteld.
Dus wil ik in verschillende sheets via "verticaal zoeken" de weektotalen van de betreffende medewerkers krijgen achter het veld "totaal".
In de zoekterm verticaal zoeken moet dus staan:
VERT.ZOEKEN(C4,[piet_week_36]Blad1!$A$1:$B$7,2,ONWAAR)
Nu wil ik "piet_week_36" laten samen stellen uit het verzamelbestand:
week 36 totaal
week 37 totaal
week 38 totaal
week 39 totaal
week 40 totaal
week 41 totaal
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat we een "verticaal zoeken" opdracht krijgen waar het weeknummer automatisch in de code wordt geplaatst en zodoende in het juiste weekbestand wordt gezocht?
Wie o wie...