• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Weet iemand hoe ik in excel een bestandsnaam opbouw.

Ik wil hem laten bestaan uit een A + B + C.

A = Waarde uit een cel
B = Username/Loginnaam uit windows
C = Systeemdatum

vb. waarde_loginnaam_datum.xls

*

Hallo Hans,

Ik heb het bestand gedownload, kan er niets van maken.
Is niet alleen VB-code, ook andere tekens.

in de verkenner .txt veranderen in .xls en dan openen. Sorry, had ik wel even kunnen vermelden.

2

Hallo Hans,

Zo is het zoals ik bedoel, echter heb ik nog wat probleempjes ermee. Ook met het pad. Misschien heb ik niet de goede of volledig informatie gegeven.

Het is namelijk zo dat de celwaarde (CodeA) in het blad Formulier staat op lokatie D6 (Dus Formulier!D6). De waarde word normaal ingevoerd en is meestal een getal met 6 cijfers (werkbonnr). De bestandsnaam moet uniek worden door werkbonnr_loginnaam_systeemdatum te gebruiken.

Zoals je het bestand gestuurd hebt werkt goed, amaar als ik het blad Formulier uit mijn bestand erbij kopieer en de verwijzing erna maak in cel B2 (=formulier!D6) dan gaat het niet goed. Hij geeft op het blad1 wel de goede opslaglokatie en naam aan, maar bij opslaan neemt hij het niet mee.
Als ik in de VB-code de naam Sheets(1) verander in Formulier en B2 in D6 dan werkt het ook niet.

In mijn bestand zitten behalve formulier nog 5 andere tabbladen met tabellen (Die vullen op het formulier verschillende velden met invoervak). Dus het Formulierblad is het blad waar alle gegevens geselecteerd worden.

Kan je in de vb-code een ander formuliernaam gebruiken? Dus in plaats van Sheet(1), Formulier gebruiken.

Door in de code de regel met codeA= sheets(1).range("b2") te vervangen door codeA = Sheets("Formulier").Range("D6").Value zou de goede naam gemaakt moeten worden.

Kun je aangeven wat er niet goed gaat ?

3

Hans,

Nu werkt het wel. Ik had bij Formulier geen aanhalingstekens gebruikt. Had gewoon 1 vervangen door Formulier.

Dank je voor de goede en snelle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan