• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestandsnamen verkenner kopiëren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakBanana

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2017
Berichten
15
Goedemiddag,

Ik heb een map met verschillende submappen, sub-submappen enz. met daarin verschillende bestanden. deze wil ik in een lijst krijgen met naam en modified date en die dan kopiëren naar Excel. Kan iemand mij hierbij helpen?

BVD,

SjaakBanana
 
Dat principe zou kunnen maar ik zie niet zo snel hoe je dan alleen die bestandsnamen met dir eruit kunt filteren. Een map is simpel maar veel submappen? Met Karin's Directory Printer kun je wel saven. File info only/File Name/Date last modified/Search sub-folders en Omit beide aangevinkt. Dat bestand moet je dan overzetten naar Word en daar bewerken. Met een beetje handigheid kun je dan snel overzetten naar Excel.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik de Asap Utilities dan kun je gebruik maken van de sub Importeren - sub lijst van dir en subdir uit een map.
 
Kan toch gewoon binnen Excel middels VBA?

Code:
Sub VenA()
c00 = "E:\temp\*.*"
  ar = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir " & c00 & " /b/s").stdout.readall, vbCrLf)
  ReDim ar1(UBound(ar), 2)
  On Error Resume Next
  For j = 0 To UBound(ar)
    ar1(j, 0) = ar(j)
    ar1(j, 1) = Split(ar(j), "\")(UBound(Split(ar(j), "\")))
    ar1(j, 2) = CreateObject("scripting.filesystemobject").getfile(ar(j)).datelastmodified
  Next j
  Cells(1).Resize(UBound(ar1) + 1, 3) = ar1
End Sub
 
Dat principe zou kunnen maar ik zie niet zo snel hoe je dan alleen die bestandsnamen met dir eruit kunt filteren. Een map is simpel maar veel submappen? Met Karin's Directory Printer kun je wel saven. File info only/File Name/Date last modified/Search sub-folders en Omit beide aangevinkt. Dat bestand moet je dan overzetten naar Word en daar bewerken. Met een beetje handigheid kun je dan snel overzetten naar Excel.

Ik mag deze software niet installeren op mijn werkPC...
 
VBA heb ik geen verstand van. Mijn methode werkt wel. Principe is heel eenvoudig. Voorwaarde is dat je de lijst in Word zet. Ik save het bestand/lijst met Karin's Directory Printer. Daar kun je al de nodige instellingen doen. Die tekst plak je in Word. Het enigste wat je nu moet doen is overbodige verwijderen en geen lege regels en de tekst op één lijn zetten opdat je een soort kolom krijgt. Dat kan met tabs. Andere methode is scheidingsteken gebruiken ; en later importeren in Excel.

Voorbeeld met gebruik van tabs
Bestandsnaam123456789 12/08/17 18:33
Bestandsnaam123 17/02/17 19:22 20:50
Bestandsnaam1235 19/03/17 14:33 8:30

HTML:
Dit moet worden
Bestandsnaam123456789  12/08/17 18:33
Bestandsnaam123        17/02/17 19:22
Bestandsnaam1235       19/03/17  8:33

Nu kun je in Word als je vanaf beneden naar boven gaat en de Alt ingedrukt houdt een 'kolom' zoals de tijd selecteren en verwijderen. Je kunt dan ook de kolom met bestandsnamen selecteren Alt ingedrukt houden en dan kies je linksboven Kopiëren en plak deze kolom dan in de eerste cel van Excel vb A1. Zelfde wijze voor de time modified, selecteren kies Kopiëren linksboven en plakken in B1. Voorwaarde is niet plakken in lagere cellen want dan klopt de volgorde niet meer.

Het is vrij eenvoudig en gaat toch vrij snel, kwestie van even wat ervaring opbouwen.
Bij hele lange lijsten (honderden/duizenden) is het wellicht wat lastiger. Het zal allemaal wel niet zo horen maar voor mij werkt het wel.

edit:
Ik mag deze software niet downloaden op mijn werkPC...
Dan zul je ook wel geen macro's en dergelijke mogen gebruiken.?
Dat had je dan beter in je openingspost kunnen vermelden.
Succes in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
VBA heb ik geen verstand van. Mijn methode werkt wel. Principe is heel eenvoudig. Voorwaarde is dat je de lijst in Word zet. Ik save het bestand/lijst met Karin's Directory Printer. Daar kun je al de nodige instellingen doen. Die tekst plak je in Word. Het enigste wat je nu moet doen is overbodige verwijderen en geen lege regels en de tekst op één lijn zetten opdat je een soort kolom krijgt. Dat kan met tabs. Andere methode is scheidingsteken gebruiken ; en later importeren in Excel.

Voorbeeld met gebruik van tabs
Bestandsnaam123456789 12/08/17 18:33
Bestandsnaam123 17/02/17 19:22 20:50
Bestandsnaam1235 19/03/17 14:33 8:30

HTML:
Dit moet worden
Bestandsnaam123456789  12/08/17 18:33
Bestandsnaam123        17/02/17 19:22
Bestandsnaam1235       19/03/17  8:33

Nu kun je in Word als je vanaf beneden naar boven gaat en de Alt ingedrukt houdt een 'kolom' zoals de tijd selecteren en verwijderen. Je kunt dan ook de kolom met bestandsnamen selecteren Alt ingedrukt houden en dan kies je linksboven Kopiëren en plak deze kolom dan in de eerste cel van Excel vb A1. Zelfde wijze voor de time modified, selecteren kies Kopiëren linksboven en plakken in B1. Voorwaarde is niet plakken in lagere cellen want dan klopt de volgorde niet meer.

Het is vrij eenvoudig en gaat toch vrij snel, kwestie van even wat ervaring opbouwen.
Bij hele lange lijsten (honderden/duizenden) is het wellicht wat lastiger. Het zal allemaal wel niet zo horen maar voor mij werkt het wel.

edit:

Dan zul je ook wel geen macro's en dergelijke mogen gebruiken.?
Dat had je dan beter in je openingspost kunnen vermelden.
Succes in ieder geval.

Dankuwel, het is gelukt!
 
Mooi dat het is gelukt. Doe mij een plezier en ga de volgende keer niet meer onnodig quoten. Quote alleen als het werkelijk inhoudelijk noodzakelijk is en een functie heeft.
 
#5 gemist? Met de code die daar staat heb je alle omwegen niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan