• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandspad in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Goedenavond,

Ik heb een vraag over het toevoegen van een bestandspad in Excel.
In Excel 2003 zit er een eenvoudige functie onder Pagina-instelling > Kop en voettekst om met een button (&[Pad]&[Bestand]) voettekst toe te voegen zodat op mijn printafdruk het bestandspad wordt weergeven van het excelbestand.

Op mijn werk, werk ik met Excel 2000. Wanneer ik hier bij kop- en voettekst kijk onder pagina-instelling zit daar niet de button om de code &[Pad]&[Bestand] als voettekst te gebruiken. En handmatig toevoegen accepteerd Excel 2000 ook niet.

Nu is mijn vraag; hoe krijg ik op een eenvoudige manier in Excel 2000 de volledige bestandspad automatisch op mijn sheet?? Zit er in excel 2000 geen optie hiervoor ergens verwerkt?

Alvast bedankt.
Mvg,

Met een regel code zou het zoiets kunnen worden:

Code:
ActiveSheet.PageSetup.CenterFooter = ThisWorkbook.FullName

Dit zet pad en bestandsnaam in het midden in de voettekst.

Wigi

Misschien een domme vraag maar hoe voeg ik een regelcode in??

Domme vraag?

Misschien een domme vraag maar hoe voeg ik een regelcode in??

Wees gerust, een domme vraag bestaat NIET, wel een dom antwoord............

Als iets gevraagd wordt, wil men er meestal iets meer van weten en dat is alleen maar goed. Om er meer van te leren!:D

afhankelijk van de grootte van het werkblad zou je de oplossing ook in het werkblad kunnen verwerken met formule =INFO("directory"), al dan niet in een op alle te printen bladen terugkerende regel.

De formule =info("directory") had ik ook gevonden alleen deze maakt de regel voor mij niet compleet. Hij komt namelijk niet met de bestandsnaam in deze regel. alleen het pad TOT het bestand.

Hoe krijg ik een coderegel ingevoegd, zoals Wigi die geeft?

Je zou die code bv. elke keer kunnen uitvoeren als er iets in het bestand geprint wordt, waar ook.

Als je dat wil, doe dan dit:

Druk Alt-F11, je komt in de VBA omgeving.

Dubbelklik op ThisWorkbook in de Projectverkenner (Ctrl-R).

Plak deze code:

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

ActiveSheet.PageSetup.CenterFooter = ThisWorkbook.FullName

End Sub

Sluit VBA af met opnieuw Alt-F11 of het kruisje.

Wigi

Bedankt Wigi het is gelukt!
Jammer dat het in Excel 2000 niet op een eenvoudigere manier kan.

Gr.

Hoi,

Misschien heb je wat aan de volgende formule:
=CEL("bestandsnaam")

Albatros

Ik heb net gezien dat die regel code van mij ook manueel gedaan kan worden. Dus Beeld > Koptekst en voettekst > Aangepaste voettekst > dan het icoon van het mapje (Excel 2003 bij mij).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan