Egel007
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
Hallo,
Ik ben bezig met een uploadscriptje schrijven voor video's en afbeeldingen.
Nu heb ik een formulier geschreven met daarin ook een input type: file, waarmee je dus een bestand kunt selecteren.
Ik wil graag dat de locatie (dus het pad wat je dan als input in dat veld hebt staan) opgeslagen wordt in de MySQL database. Echter wordt alles opgeslagen, behalve de locatie van het bestand. Iemand enig idee hoe dit komt? Doe ik iets verkeerd, moet ik dit anders doen, of?
Verder, wanneer ik de locatie van de afbeelding óf video opsla in de database, kan ik deze ook weer uitlezen en de afbeelding weergeven vanuit de database, toch?
Back to the point.
Hier is de html:
en de PHP:
De database lijkt me verder correct. Ik heb voor de locatie TEXT gebruikt, en verder wordt alles netjes opgeslagen (behalve dus de locatie).
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Mvg,
Egel
Ik ben bezig met een uploadscriptje schrijven voor video's en afbeeldingen.
Nu heb ik een formulier geschreven met daarin ook een input type: file, waarmee je dus een bestand kunt selecteren.
Ik wil graag dat de locatie (dus het pad wat je dan als input in dat veld hebt staan) opgeslagen wordt in de MySQL database. Echter wordt alles opgeslagen, behalve de locatie van het bestand. Iemand enig idee hoe dit komt? Doe ik iets verkeerd, moet ik dit anders doen, of?
Verder, wanneer ik de locatie van de afbeelding óf video opsla in de database, kan ik deze ook weer uitlezen en de afbeelding weergeven vanuit de database, toch?
Back to the point.
Hier is de html:
HTML:
<form action="uploadenvideo.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
Naam: <input type="text" name="naam" border="1" size="30" /><br />
Beschrijving: <input type="text" name="beschrijving" border="1" size="30" /><br />
Tags: <input type="text" name="tags" border="1" size="30" /><br />
<input type="submit" name="submit" value="Upload" />
</form>
en de PHP:
PHP:
<?php
include 'connect.php';
$naam = $_POST["naam"];
$beschrijving = $_POST["beschrijving"];
$tags = $_POST["tags"];
$locatie = $_POST["locatie"];
$info = mysql_query("SELECT CURRENT_DATE");
$datum = mysql_result($info, 0, 'CURRENT_DATE');
// een nieuwe rij aan tabel 'foto' toevoegen
$actie = mysql_query("INSERT INTO video (video_id, naam, beschrijving,
locatie, tags, datum) VALUES (NULL, '$naam', '$beschrijving', '$locatie', '$tags', '$datum')")
or die("Foutje bij toevoegen");
?>
De database lijkt me verder correct. Ik heb voor de locatie TEXT gebruikt, en verder wordt alles netjes opgeslagen (behalve dus de locatie).
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Mvg,
Egel