Bestandstype DAT-DBX-IAF.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Geachte Lezer,
Als ik in mijn verkenner van Windows XP een map open met bestanden, dan zie ik hier o.a. bestanden van het Type: DAT-DBX en IAF.
Deze bestanden kan ik niet openen omdat ik hiervoor niet over het juiste programma beschik. Het is mij echter niet duidelijk welk programma ik hiervoor moet hebben en hoe ik hieraan kan komen.
Kan ik dit ergens van Internet downloaden?
Wie kan mij verder helpen?

Bij voorbaat mijn dank

Mathieu

.DAT bestanden worden algemeen gebruikt (er zijn teveel verschillende programma's die van die extensie gebruik maken), dus kan ik daar geen uitspraak over doen. Zie o.a. hier
.DBX bestanden zijn normaal gesproken de databestanden van Outlook Express, maar kunnen ook extensie gelden van database-bestand voor databaseapplicaties of als database index-bestand.
.IAF zijn bestanden die worden opgeslagen als je in Outlook Express een accountinstelling exporteert, die je dan op een andere computer (of na herinstallatie) weer kunt inlezen. Ook hierbij geldt dat er evt. ook andere programma's kunnen zijn die dat gebruiken.

Alle types die je noemde zijn niet rechtstreeks te openen, maar worden door programma's gebruikt voor opslag van het een en ander.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Deze bestanden hebben volgens mij allemaal met outlook te maken dus zal je ze ook daarmee kunnen openen denk ik.

Modag

Hallo dnties en Modag,

Het zijn inderdaad bestanden van Outlook Express.Ik kan ze in de verkenner terug vinden en ik kan ze ook opslaan als backup op een externe harde schijf.
Maar het zou betekenen dat ik deze bestanden niet kan openen en dat ik ook geen mails kan terug lezen, vanuit de verkenner.Hoe ik ze zou moeten openen in Outlook Express weet ik ook niet.
Hebt u een andere oplossing om deze mails nog eens te kunnen lezen??
Want als ik ze toch nooit meer kan openen heeft een backup maken geen zin.

Groetjes Mathieu

Dat wat je ziet in OutlookExpress,mappen,berichten etc. zit allemaal opgeslagen in dié bestanden.Berichten die je hebt verwijderd in Oexpress vind je in deze bestanden ook niet terug,dus wat jij wilt(berichten teruglezen die in OutlookExpress verwijderd zijn)lukt niet.
BackUppen heeft wél zin want alle instellingen/mappen die je in Oexpress hebt gemaakt blijven zo wel behouden.
Maar als je ze toch perse wil lezen kijk dan ff hier .

Laatst bewerkt:
Mathieu, als je (met Outlook Express gesloten) de hele map waar (o.a.) die .dbx bestanden etc. instaan backupped, dan kun je die via Bestand -> Importeren -> Berichten -> Microsoft Outlook 6 -> E-mail uit een OE6 archiefmap importeren
zelf selecteren welke mailmappen je van de gemaakte backup wilt terug teruglezen. Dit werkt niet o.b.v. individuele mails.
Wil je individuele mails backuppen, sleep die mails dan vanuit Outlook Express naar een bestandsmap, dan worden ze in een direct door Outlook Express leesbaar formaat veiliggesteld (.EML bestandsextensie).

Voor IAF bestanden geldt datgene wat ik al gemeld had: Is in Outlook Express terug te importeren, via Extra -> Accounts -> Importeren

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan