• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Jarod,

Windows heeft een register waar gegevens van alle applicaties worden bewaard.

Dit bestand kun je gebruiken om ook jouw variabelen in te zetten en op te vragen.

Vanuit Word kan je dit bestand benaderen met System.Profilestring. Of dat ook vanuit Excel kan weet ik niet, maar je kunt via CreateObject("Word.Applicatie") het zeker doen vanuit Excel.

Dat gaat zo.

In de userform of de module waarin je je bestand opent of saved zet je

workbooks.open filename:=CreateObject("Word.Applicatie").System.Profilestring("Mappen","Hoofdmap") & "naam van het bestand.xls"

Uiteraard moet je de eerste keer de naam van de hoofdmap in het register zetten.

Ik stuur een bestand mee waarmee je kunt experimenteren.

gegroet,

Axel.

Bijlagen

Ik mis nog wat denk ik

Axel Lijkt goed,

Ik heb alleen nog een probleem met het externe bestand met betrekking tot een activeX fout (zie bijlage) zou je hier nog naar willen kijken.

Verder nog een kennis vraagje:
En ik vroeg me af of hij het na het opnieuw starten van het bestand de vorige instelling nog weet? en of dit instelling wordt op elke individuele pc?

Vb: het staat op een netwerk iemand heeft een netwerk link Y:\Testmap en op een andere pc met hetzelfde bestand is dit S:\Testmap.

Ik denk het wel persoonlijk van wel aangezien het instelling van register op pc zelf is, dus lijkt me vrij duidelijk.

Jarod

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Axel

Je (jullie) zal(zullen) nog wel geen tijd hebben gehad,
Ik ben nog niet veel verder met m'n probleem.

Ik hoop dat je(jullie) snel wat tijd hebben voor dit probleempje:-)
Ik wacht er eigenlijk wat op voor ik weer meer code ga schrijven, anders moet ik nog een keer.

Ik zal weer verder. Geniet maar even van een vrije dag:)
Helaas even geen tijd voor hiero!:confused:

Jarod

Laatst bewerkt:
Dag Jarod,

Even in Extra-Verwijzingen: verwijzen naar Microsoft Word.

Bij mij werkt het goed,

Gegroet,

Axel.

Dag Jarod,

Alsd je op een n etwerk zit en anderen moeten ook gebruik maken van jouw map dan kun je beter een bestandje op de netwerkserver zetten. Het register is aan de computer gebonden.

Gegroet,

Axel.

Oke!

nr 2 snap ik en dat is ook al de bedoeling!
Bedankt voor de bevestiging van wat ik al dacht:-)

Wat betreft de verwijzing:

Ik heb toegevoegd Microsoft Word 11.0 Object Library.
Is dit de goeie? want 't werkt nog niet. Meer kon ik niet vinden.

Jarod

Axel,

Bedankt, ik heb het aan de praat:

Code:
workbooks.open filename:=CreateObject("Word.Applicatie").System.Profilestring("Mappen","Hoofdmap") & "naam van het bestand.xls"

't probleem ligt 'm niet aan de verwijzing, maar aan het stukje code voor het openen van het bestand:-) het moet niet zijn

Code:
CreateObject("Word.[B]Applicatie[/B]").

maar
Code:
CreateObject("Word.[B]Application[/B]").

Groeten en heel erg bedankt!

Jarod

Wie het voor excel weet

Code:
Word.application

Is volgens Axel voor M$ office word.

Wie het voor excel weet mag het zeggen:-)

ik vind in de help iets met xl.application, maar dat krijg ik niet aan de praat.
Wie het wel lukt krijgt net als Axel de 'credits':-)

Jarod.

ps: Leer elke dag bij en 't is ontzettend leuk!

Dag Jarod,

't Was waarschijnlijk al laat toen ik er mee bezig was. Word.Applicationis de juiste code en voor Excel is het natuurlijk CreateObject("Excel.Application"). dat is dus nodig als je in Word van Excel gebruik maakt.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan