Bestandsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbosman1961

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Wanneer ik download kan ik tot ca. 4 Gb daarboven kunnen bestanden niet worden opgeslagen.

Hoe kan ik het bestandsysteen verhogen zodat boven de 4Gb ook mogelijk wordt.

Paco

Hoi,

Je hebt waarschijnlijk een schijf die in fat32 geformateerd is, bestanden groter dan 4Gb kunnen alleen op een NTFS geformateerde schijf.
Hier een LINK die een en ander uitlegt, converteren is een optie.

Ik heb e.e.a. gecontroleerd, het is NTFS. Wel hen ik in eigenschappen van verkenner de nu de Quotumbeheer opnieuw ingesteld
op geen limiet. Ik weet nog niet of dan het probleem opgelost is.

Paco

Hoi, welke map gebruik je als download locatie?
Is dat misschien een usb stick die fat 32 is geformateerd?

Als toevoeging op wat Erik777 zich al afvroeg: Niet alleen de doelpartitie (=opslaglocatie) moet NTFS zijn, ook de partitie die als tijdelijke (tussen-)opslag wordt gebruikt moet NTFS zijn. En het lijkt me nuttig dat ook de partitie waar je persoonlijke map op staat (doorgaans de C: partitie) ook NTFS is.

Misschien niet onhandig dat je even vermeldt welke partities nu niet NTFS zijn, hoe groot die partities zijn, hoeveel GB's ruimte daar nog op is en wat het doel is van die partities. Vermeld er ook per partitie bij of dat op interne harde schijf, op externe harde schijf of memory-stick staat.

Tijs.

Na het bijstellen van het quotum tot geen limiet heb ik de pc opnieuw opgestart maar helaas nog steeds downloden tot ca. 4GB.

Er is door mij een vraag aan je gesteld. Misschien geeft het antwoord wat ideeen.

Tijs.

Hallo Paco,

Mijn voorstel zou zijn om een keer schijfcontrole uit te voeren. Klik met de linkermuisknop dubbel op Deze computer, klik daarna één keer met de rechtermuisknop op C kies Eigenschappen. Vervolgens klik op tabblad Extra, dan zie je foutcontrole. Kies dan nu controleren.

Groeten,

heb opnieuw de quotum anders ingesteld (50GB) i.p.v. geen limiet, en het werkt. ben nu 6,37GB aan het binnenhalen.

Bedankt voor de hulp.

Paco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan