Bestandtypes weer onbekend maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennie456

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
45
Ik heb kladblok als standaard voor tekst. Maar als ik bv. iets wil opslaan als .avs, krijg ik .avs.txt! Hoe krijg ik dat .avs weer een onbekend bestand word?
Alvast bedankt!
Bennie456 :cool:
 
Kunt u dit iets nader toelichten? Als u een .avs-bestand wilt opslaan en u krijgt automatsich de toevoeging.txt, dan moet u dat avs-bestand dus met het Kladblok geopend hebben, maar dat is weinig zinvol daar een avs-bestand een videoformaat is. zie hier: http://www.coolutils.com/Formats/AVS
bestanden van het avs-formaat kunnen dienen afgespeeld te worden met een mediaplayer die dat formaat aan kan.

Wellicht bedoelt u dat bij het klikken op een bestand van het avs-formaat dan automatisch het Kladblok wordt geopend?
Als dat zo is kunt u dat aan passen door met de Windows Verkenner zo.n .avs-bestand op te zoeken en daar dan met de rechtermuisknop op drukken en dan naar Eigenschappen gaan.
Onder het kopje "Bestandtype"staat waar dit type bestand automatisch mee geopend moet worden. Druk op "Wijzigen"om daar de juiste applicatie voor te kiezen.
 
Het probleem dat je noemt komt omdat het tonen van bekende bestandstypen uit staat.
In de eigenschappen van een map kun je dat aanpassen door het vinkje weg te halen bij: Extensies voor bekende bestandstypes verbergen.
 
Als je in Kladblok zelf wilt bepalen welke extensie het krijgt, dan kun je 2 dingen doen:
a. Er "-tekens omheen zetten bij het opslaan, dus "bestandsnaam.avs"
b. Eerst kiezen bij "Opslaan als type" kiezen voor "Alle bestanden" en dan in het Bestandsnaam vakje gewoon bestandsnaam.avs

Lees ook het verhaal van srpchulp, als het om het om de .avs bestandstype gaat, maar jij bepaalt zelf wat en hoe.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan