Beste besturingssyteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dank u

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Ik ben benieuwd welk besturingssysteem ik het beste kan installeren op mijn laptop. Ik heb zowel Windows Xp home als Windows Xp pro edition. Wat zijn de voordelen van windows Xp pro, en heb ik het nodig op mijn laptop? Of heeft iemand nog andere suggesties voor een goed besturingssysteem voor een laptop?

Alvast bedankt voor de reacties!

De PRO editie heeft wat netwerk- en beveiligingsfuncties die in de HOME editie zijn weggelaten. Als je ze toch allebei hebt kun je beter de beste nemen hè...:)

I.v.m. de beveiliging zou ik de pro versie nemen. (vooral voor een notebook)

Software kun je altijd omheen, maar je kunt beter het beste nemen dat je tot je beschikking hebt.

Windows XP Pro of Win2000 Pro. Ik zou uiteraard voor WinXp Pro gaan. :)

ik zou win2k prof nemen...maar aangezien je die niet hebt...dan maar winxp prof :D

Geplaatst door aaajeetee
ik zou win2k prof nemen...maar aangezien je die niet hebt...dan maar winxp prof :D

Win2000 is niet echt aan te bevelen voor een laptop...

Hoe vaak ziet men Win2000 op een laptop? Heeft Win2000 een goed energie-beheer?

Daarnaast is XP imho sneller.

Ik heb zelf een vrij recente laptop, waar ook XP Home bij is geleverd. Deze heb ik er direct naar aanschaf af gegooit en Win2k Pro (met SP en alle updates etc) opgezet. Maar dit had ik beter niet kunnen doen. Et ging allemaal veels te traag naar mijn idee. Dus XP Pro erop gezet en et liep weer als een trein.

Maar ja, dat zijn mijn eigen ervaringen.

Ik zou et gewoon bij XP houden. :)

Dan heb je andere ervaringen dan ik.

Op laptops installeer ik liever w2k omdat die sneller draaien dan XP en in mijn gevallen minder snel kuren vertonen dan een notebook met XP erop

Geplaatst door m@rio
Dan heb je andere ervaringen dan ik.

Op laptops installeer ik liever w2k omdat die sneller draaien dan XP en in mijn gevallen minder snel kuren vertonen dan een notebook met XP erop

Ik zie 2 laptop bij je systeem-gebeuren staan, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dat logisch vindt dat jij W2k er op hebt staan. Ze zijn niet echt wat je noemt geschikt voor XP.

Nieuwere laptops worden standaard uitgerust met XP en dat is ook maar beter ook. De hardware kan het maximale uit XP halen en dan is et echt sneller. Tragere laptops kunnen idd beter voorzien worden van Win2k.

Zo te zien heeft de topicstarter een recente laptop, omdat XP er bij wordt geleverd. Dus in zijn geval kan hij voor de beste snelheidswinst zijn XP aanhouden.

Ik heb trouwens alleen slechte ervaringen met de ''gecrackte'' XP-versie's. Sinds ik een originele XP heb, is deze gewoon net zo stabiel als win2k en dan overdrijf ik niet.

Die E500 heb ik trouwens wel op XP staan en dat ik ook 1 van de weinigen die stabiel loopt.

Op mijn werk hebben wij acer notebooks waar standaard XP op staat. Voordat die bij de gebruikers aankomen staat er dus mooi w2k op aangezien als daar xp op staat daar veel meer ellende mee is dan met win2000.

Maar goed ieder zijn voorkeur

Tsjah, daar wordt XP ook op zijn ''defaults'' afgeleverd zeker?

Maar goed, dat maakt verder ook niet uit, zolang de boel maar werkt.

Windows 2000 op een laptop draait prima, alhoewel XP natuurlijk wel wat gebruiksvriendelijker is.

voor een laptop win 2000 vind ik echt zeer goe

ik draai ermee en ben er zeer tevreden van op mijn laptop xp is ook nie slecht maar er zit teveel tjaa brol in

sorry dat ik het zoo moet zegen

Laatst bewerkt:
Het verschil in snelheid kan liggen in het feit dat er in de achtergrond aan progjes meedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan