Beste draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

OME JOOP10

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
37
Kan iemand mij vertellen wat nu een goede en voor een redelijk prijs..de beste draadloze router is ??:thumb:
 
Geplaatst door Bertus
linksys is de beste

Waar is die dan beter in?

Ik heb zelf een planet router (niet te verwarren met de ISP) en waarom zou die minder zijn de linksys?
 
Ik heb zelf een Sitecom router van € 69,-. Werkt prima ! Overal bereik zelfs achter in de tuin (Router staat voor, boven).

Niet de goedkoopste nemen iig, daar krijg je spijt van.

Ik kan wel zeggen van : "De mijne is de beste !", maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er problemen mee hebben of hun eigen router de beste vinden dus daar schiet je ook niks mee op.
 
Iemand van de Routershop zei tegen mij "Speedtouch is beter dan Linksys"...
 
linksys is wel ok
als je iets of wat koopt zijn er geen slechte
wel gewoon opletten welke beveileging ze hebben
draadloos heeft problemen met gewapend beton
daardoor ben ik weer overgeschakkeld naar een kabel
voor de rest werkte het prima
 
Welke router de beste is.....
Dat zal niemand kunnen zeggen, dat ligt namelijk helemaal aan jou situatie.
Vertel eens wat jij er mee wilt doen dan kunnen wij jou misschien wel een advies geven.
vertel dan ook hoe de situatie van jullie woning is.
 
De Digitale Revolutie <info@dedigitalerevolutie.nl>


Signaal draadloos netwerk versterken

Heb je problemen met de sterkte van je draadloze netwerk waardoor je bijvoorbeeld op zolder een zwak signaal hebt? Denk dan eens aan een range extender. Dit kastje versterkt het signaal.


Linksys Range Extender
Niet iedere bezitter van een draadloos netwerk is even tevreden over de betrouwbaarheid en snelheid van zijn netwerkje.

Hoewel WiFi een bereik heeft die de afmetingen van ieder woonhuis ver te boven gaan, zijn er toch soms problemen met de verbinding. Het signaal komt dan bijvoorbeeld maar moeilijk door de plafonds van gewapend beton zodat er op zolder maar een zwak signaal is.

Diverse fabrikanten leveren daarom zogenaamde range extenders. Dit zijn versterkers die het verzwakte signaal opvangen en weer in volle sterkte doorgeven.



Staat de router/modem van je draadloze netwerk op de begane grond, en heb je op de tweede verdieping dan plaats je de extender ergens op de eerste verdieping en je zal zien dat de ontvangst sterk verbeterd.

Daarnaast is zo'n extender een handig hulpmiddel om veel grotere afstanden te overbruggen. Ideaal voor voor het opzetten van een draadloos netwerk dat zich over meerdere woningen uitspreidt.

D-Link DWL-G710

http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=11411



Meer informatie
 
Laatst bewerkt:
De aansluiting zit in de kamer kabel internet met telefoon (chello) computer staat in een andere kamer ligt nu een draad van ongeveer 20 meter maar dat is geen gezicht.dus leek mij het handigst om dat draadloos te maken. De afstand is globaal in een rechte lijn een meter of 8.
Trouwens woon 9 hoog bovenste etage met betonnen muren.

Alvast bedankt voor de info.:thumb:
 
Ja beste man, dat zal allemaal best, maar daar gaat de vraag helemaal niet over. Hij vraagt welke router het beste is, niet om hulp bij zwakke signalen.
 
Geplaatst door OME JOOP10
De aansluiting zit in de kamer kabel internet met telefoon (chello) computer staat in een andere kamer ligt nu een draad van ongeveer 20 meter maar dat is geen gezicht.dus leek mij het handigst om dat draadloos te maken. De afstand is globaal in een rechte lijn een meter of 8.
Trouwens woon 9 hoog bovenste etage met betonnen muren.

Alvast bedankt voor de info.:thumb:

Pfoe, betonnen muren... heb geen idee in hoeverre dat het signaal afbreekt. Moet wel kunnen in principe, maar heb er zelf geen ervaring mee. Hier komt het signaal makkelijk door in de tuin en de buitenmuur zal ook wel niet van zwak materiaal gemaakt zijn.

Denk wel dat het gaat die 8 meter met mijn routertje. Kan je het best even informeren in de winkel en vragen of je hem mag testen.. werkt ie niet goed? Dan kan je hem normaal gesproken binnen 7 dagen retourneren.
 
Er zijn vele mogelijkheden maar de merknamen zijn idd Linksys,Speedtouch en Belkin en zo zijn er nog X.

Sitecom,Sxeex en nog een aantal zijn niet slecht maar gebruiken nou eenmaal andere componenten en zijn dus goedkoper.

Persoonlijk zou ik bij draadloos in iedergeval niet besparen op de aanschaf van de router xant kxaliteit kost nou eenmaal geld.

Je merkt het al de x doet het niet sorry.
 
Overigens, Speedtouch heeft als enige een modem / router met Wireless Distribution System (WDS) voor repeater ondersteuning.
Linksys heeft alleen routers met WDS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan